Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Eeva-Liisa Inkeroinen Teknologiateollisuuden johtajaksi

Teknologiateollisuus ry

Eeva-Liisa Inkeroinen Teknologiateollisuuden johtajaksi

Nimitys.
Julkaistu: 07.06.2012 klo 12:04
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Oikeustieteen kandidaatti Eeva-Liisa Inkeroinen on nimitetty Teknologiateollisuus ry:n johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi sekä työmarkkina-asioista vastaavan varatoimitusjohtaja Risto Alangon varahenkilöksi 1.9.2012 alkaen. Eeva-Liisa Inkeroisen vastuualueina ovat Teknologiateollisuus ry:n jäsenpalveluiden kehittäminen ja aluetoiminta sekä erikseen määrätyt tehtävät työmarkkinayksikössä mukaan lukien osallistuminen neuvottelutoimintaan. Kokonaisvastuu Teknologiateollisuuden työmarkkinatoiminnasta ja vuoden 2013 neuvottelukierroksesta on edelleen Risto Alangolla.

Aiemmin Inkeroinen on toiminut asiantuntija- ja johtotehtävissä elinkeinoelämän järjestöissä. Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n työmarkkinajohtajana hänen vastuullaan oli mm. työehtosopimustoiminnan koordinointi ja työelämän kehittäminen.

Eeva-Liisa Inkeroisen nimitys tukee Teknologiateollisuus ry:n tavoitteita kehittää jäsenyritystensä palveluja sekä lisätä paikallista sopimista.

Toimitusjohtaja Jorma Turunen, p. 0500 445 444
Varatoimitusjohtaja Risto Alanko, p. 040 502 6411
Johtaja Eeva-Liisa Inkeroinen, p. 0400 894220

Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialat ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka-ala. Toimialalla tehdään 80 % koko elinkeinoelämän tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala vastaa 60 % Suomen koko viennistä, ja liikevaihdosta yli 70 % kertyy globaaleilta markkinoilta. Teknologiateollisuus ry:n runsaat 1 600 jäsenyritystä edustavat lähes 90 % Suomen koko teknologiateollisuudesta.