Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Cyber Monday verkkokaupan myyntiennätykseen Yhdysvalloissa

Adobe

Cyber Monday verkkokaupan myyntiennätykseen Yhdysvalloissa

Julkaistu: 01.12.2015 klo 16:13
Julkaisija: Adobe

Adoben tutkimuksen mukaan kiitospäivän jälkeinen maanantai 30.11, niin sanottu Cyber Monday, ylsi verkkomyynnin ennätykseen Yhdysvalloissa. Cyber Mondayna verkkokauppojen kassakoneet kilahtivat ennätyksellisesti noin kolmen miljardin dollarin edestä. Kasvua vuoden 2014 Cyber Monday -myyntiin tuli 12 prosenttia.

Yhteensä verkkomyynti 26.11. kiitospäivän ja 30.11. Cyber Mondayn välillä kohosi Yhdysvalloissa 11 miljardiin dollariin, missä kasvua on 15 prosenttia viime vuoden samasta ajanjaksosta. Kiitospäivän ja Cyber Mondayn välisen myynnin osuus koko marraskuun verkkomyynnistä oli huimat 30 prosenttia.

Cyber Mondayna rikottiin myös muita ennätyksiä. Keskimäärin 13 tuotetta sadasta oli väliaikaisesti myyty loppuun, mikä on yli kaksi kertaa niin paljon kuin tavallisesti. Parhaiten myivät muun muassa Star Wars -lelut sekä Xbox- ja PS4-pelit.

Huomattavaa on myös mobiililaitteilla tehtyjen ostosten suosio. Jopa 49 % verkkokauppaselailusta tehtiin mobiililaitteella. Yhteensä Cyber Mondayna tehtiin mobiililaitteilla verkko-ostoksia 514 miljoonalla dollarilla.

Tietoa tutkimuksesta

Adoben tutkimus perustuu 4 500 verkkokaupan yli 125 miljoonan verkkosivukäynnin anonyymiin ja yhdistettyyn dataan.

Tutustu englanninkieliseen tiedotteeseen: http://www.adobe.com/news-room/pressreleases/201511/113015AdobeDataCyberMondaySales.html

Lisätietoja antavat:

Adobe Systems Nordic

Jes Schyum
jes.schyum@adobe.com

Hill+Knowlton Strategies
Sami Stormbom
sami.stormbom@hkstrategies.com

Adobe muuttaa maailmaa digitaalisilla kokemuksilla. Lisätietoja: www.adobe.com/fi

© 2015 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.