Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Blue Arrow Awards -voittajat valittiin ensimmäistä kertaa – Reaktor voittoon kahdessa kategoriassa

Reaktor

Julkaistu: 26.05.2016 klo 22:13
Julkaisija: Reaktor

Parhaiden digitaalisten palveluiden Blue Arrow Awards -kilpailun voittajat julkaistiin torstaina 26.5.2016. Seitsemän eri kategorian voittajat olivat Nordic Sky Entertainment System, Juhlapesu, K-Ruoka-sovellus, Elisan kasvutiimi, IndustryHackin järjestäjät, Objection.js ja Yrityskylä. Blue Arrow Awards järjestettiin ensimmäistä kertaa.

Voittajat valittiin seitsemässä eri kategoriassa yhteensä 29 finalistin joukosta Blue Arrow Awards -gaalassa Helsingin The Circuksessa. Luova teknologiayritys Reaktor palkittiin kahdessa kategoriassa.

Parhaan asiakaskokemuksen palkinnon Customer Experience -kategoriassa sai Nordic Sky Entertainment -viihdejärjestelmä, joka on keskeinen osa Finnairin ja Reaktorin ”Building peace of mind for air travelers” -konseptia.

“Palvelu on osa kokonaisvaltaista palvelukokemusta ja parantaa tyytyväisyyttä asiakkaan koko matkan ajan”, perustelee kategorian päätuomari Marina Vahtola.

Reaktorin lentoalan liiketoiminnasta vastaava johtaja Konsta Hansson iloitsee palkinnosta.

”Lentokoneen viihdejärjestelmä vaatii paljon niin suunnittelulta kuin toteutukseltakin. Järjestelmä toimii uniikissa ympäristössä ja sen käyttömäärät nousevat suuriin lukemiin aktiivisen lentoliikenteen ansiosta. Olemme iloisia, että olemme saaneet tehdä matkustamisesta taas asteen verran mukavampaa yhdessä Finnarin kanssa”, Hansson sanoo.

”Olemme työskennelleet Finnarin kanssa yhteensä kolme vuotta nyt. Yhteistyö on ollut mielenkiintoista ja hedelmällistä molemmille.”

Toisen palkinnon Reaktor koppasi Parhaan tiimin -kategoriassa yhdessä Elisan kanssa. Elisan ja Reaktorin kasvutiimin voittoa perusteltiin perinteisten rajojen rikkomisella ja omien vastuiden yli venymisellä.

Infolaatikko: Muut voittajat perusteluineen

• Yhteiskunnallisesti vaikuttavan palvelun Societal Influence -kategoriassa palkittiin peruskoulun oppilaille suunnattu Yrityskylä-oppimisympäristö. Kategorian päätuomarin Jyrki Kasvin mukaan Yrityskylä-simulaatiopeli todistaa sen, että IT-ala edesauttaa viihdyttävien oppimiskokemuksien syntymistä.
  • Disruption Award -voitto meni Juhlapesu-palvelulle, joka on luonut uudenlaisen, kuukausimaksuihin perustuvan toimintamallin autopesuihin. Päätuomari Risto Kuulasmaan mukaan palvelu toimii hyvänä esimerkkinä muutoksen toteuttamisesta ja näyttää suuntaa yrittäjämäisemmästä Suomesta.
  • Parhaan tiimin palkinnon vei Elisan kasvutiimi, jonka valintaperusteina olivat esimerkiksi perinteisten rajojen rikkominen ja omien vastuiden yli venyminen.
  • Parhaasta ostamisesta puolestaan palkittiin Keskon K-Ruoka-sovellus. Kategorian päätuomari Mikael Jungnerin mukaan Kesko on onnistunut “kääntämään hankintakoneistonsa malliin, joka oikeasti sopii ketteriin projekteihin. Lisäksi Kesko onnistui läpinäkyvässä tavoitteiden ja palautteen pohjalta johtamisessa.”
  • Kekseliäimmän tiimin tai yksilön Propellerhead-palkinnon nappasi Industryhack-tiimi. Päätuomari Jarkko Oikarisen mukaan tiimi on menestyneillä Industryhack-tapahtumillaan onnistunut tuomaan innovatiivisuutta perinteisille aloille.
  • Parhaan koodin Robust Code Award -palkinnon sai Objection.js. Erityisen siitä teki päätuomari Monty Wideniuksen mukaan sen poikkeuksellisen hyvä dokumentointi. Objection.js toimii myös Wideniuksen mukaan hyvänä esimerkkinä siitä, millaista kehitystyö pitäisi olla ketterässä avoimen teknologian projektissa.

Yhteystiedot & haastattelut

Konsta Hansson, Reaktor
Lentoalan liiketoiminnasta vastaava johtaja
konsta.hansson@reaktor.com

Blue Arrow -kilpailu

Yrjö Kari-Koskinen, Better Digital Services ry
yrjo.kari-koskinen@futurice.com

Akkreditointi, tapahtumayhteydet
Lauri Halonen, Tuottaja
lauri@bluearrowawards.com

Mikä on Blue Arrow Awards?

Blue Arrow Awards on teknologia-alan yritysten yhteenliittymän, Better Digital Services Finland ry:n, järjestämä kilpailu parhaille digitaalisille palveluille. Blue Arrow Awards järjestettiin ensimmäistä kertaa toukokuussa 2016 Helsingissä. Blue Arrow rohkaisee yrityksiä ja yksilöitä nostamaan tekemisensä uudelle tasolle ja antaa esimerkkejä hyvistä toteutuksista. Tarkoitus on paitsi palkita hyviä suorituksia, myös nostaa julkiseen keskusteluun positiivista näkökulmaa hyvin toimiviin digitaalisiin palveluihin.

Reaktor on teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan kasvamaan digitaalisessa maailmassa. Asiakkaitamme ovat mm. Finnair, Supercell, HBO ja Michael Kors. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingin lisäksi Tokiossa ja New Yorkissa. Lisätietoja osoitteessa http://reaktor.com