Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Adobe Lightroom CC ja 6 nyt saatavilla

Adobe

Adobe Lightroom CC ja 6 nyt saatavilla

Julkaistu: 22.04.2015 klo 09:58
Julkaisija: Adobe

Adobe julkaisee uusia versioita Lightroom-kuvankäsittelyohjelmastaan. Lightroom CC on Adobe Creative Cloud Photography Plan -jäsenyyden uusin osa. Jäsenyyteen sisältyy myös Photoshop CC sekä pilvi- ja mobiiliominaisuuksia. Samalla Adobe julkaisee erikseen myytävän Lightroom 6:n, jossa on samat uudet toiminnallisuudet kuin Lightroom CC:ssä ilman Creative Cloudin pilvi- ja mobiiliominaisuuksia tai Photoshop CC -ohjelmaa. Molemmat uudet Lightroomit tarjoavat useita uusia ominaisuuksia ja mahdollistavat jopa kymmenen kertaa nopeamman kuvankäsittelyn kuin aiemmat Lightroom-versiot. Adobe Creative Cloudilla on jo noin 4 miljoonaa maksavaa tilaajaa. Kuvia uudesta Lightroomista tiedotteen liitteenä.

Adobe Creative Cloud Photography -jäsenyys tarjoaa ammattitason työkalut niin valokuvauksen ammattilaisille kuin harrastajillekin. Adobe Creative Cloud Photography sisältää Photoshop CC:n ja nyt myös Lightroom CC:n automaattisilla päivityksillä. Adobe Creative Cloud Photography -paketin ohjelmilla ja ominaisuuksilla onnistuu kuvien vaivaton ja näyttävä muokkaus. Lisäksi synkronointi eri laitteiden, kuten iPadin, iPhonen ja Android-laitteiden välillä sekä sisältöjen jakaminen sosiaaliseen mediaan on vaivatonta.

”Lähes kaikki kuvaavat nykyään. Niin ammattilaiset kuin älypuhelimella kuvaavat haluavat ikuistaa täydellisen hetken ja tehdä kuvasta ainutlaatuisen. Otit kuvia sitten järjestelmäkameralla tai älypuhelimella, niin uusi Lightroom CC yhdistettynä Adobe Creative Cloud Photography -jäsenyyden muihin ominaisuuksiin antaa kaikki tarpeelliset työkalut kuvien järjestämiseen, muokkaamiseen ja jakamiseen niin mobiililaitteilla kuin tietokoneella, sanoo Anna Rose, Adobe Nordicin Creative Cloud -ratkaisuiden markkinointipäällikkö.

Lightroom CC ja 6 tuovat paljon uusia ominaisuuksia

Molemmissa uusissa ohjelmissa on paljon hyödyllisiä ominaisuuksia:

• HDR Merge -toiminnon avulla eri valotusajoilla otettuja kuvia voi yhdistellä muodostamaan yhden kuvan.
  • Panorama Merge yhdistää useat kuvat yksittäiseksi panoramakuvaksi.
  • Kasvojentunnistustoiminto helpottaa muun muassa kuvien ryhmittelyä.
  • Uusi Advanced Video Slideshows -ominaisuus mahdollistaa kuvaesityksien koostamisen sekä niiden viimeistelyn lisäämällä videomateriaalia, musiikkia sekä panorointi- ja zoomausefektejä. Esitykset voi jakaa vaivattomasti esimerkiksi Facebookin, Flickr’iin ja Instagramiin.
  • Suorituskyvyn ja grafiikkaominaisuuksien parannukset tekevät kuvienkäsittelystä jopa kymmenen kertaa nopeampaa.

”Lightroom CC:n kohdalla ei ole tarvetta jatkuvasti vaihdella ohjelmien ja laitteiden välillä. Käyttäjä voi yhdistellä ja käsitellä kuvia sekä tehdä esityksiä samanaikaisesti ja jakaa luomiaan sisältöjä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa tai muihin laitteisiin. Lightroom CC tekee kuvienkäsittelystä aiempaa helpompaa ja nopeampaa”, Anna Rose jatkaa.

Hinta ja saatavuus

Lightroom CC on saatavilla esimerkiksi osana Creative Cloud Photography -jäsenyyttä, jonka tilaus maksaa 12,39 euroa kuukaudessa tai osana Creative Cloudin kaikki sovellukset sisältävää jäsenyyttä hintaan 61,99 euroa kuukaudessa (uudet käyttäjät) tai hintaan 37,19 euroa kuukaudessa (nykyiset Creative Suite -asiakkaat, tarjous voimassa 29.5.2015 asti). Opiskelijoille ja opettajille Creative Cloudin kaikki sovellukset sisältävä jäsenyys on saatavilla erikoishintaan 20,15 euroa kuukaudessa.

Lightroom 6:n voi hankkia erikseen ilman mobiiliominaisuuksia ja automaattisia päivityksiä hintaan 135,16 euroa Adoben verkkosivuilta. Lightroom 6 tulee myyntiin myös Adoben jälleenmyyjille. Lightroom 6 on saatavilla myös päivityshintaan aiemmille Lightroom-versioiden omistajille. Hinnat perustuvat Adoben verkkokaupan tietoihin. https://www.adobe.com/fi/products/catalog.html

Lisätietoja antavat:

Adobe Systems Nordic

Jes Schyum
jes.schyum@adobe.com

Hill+Knowlton Strategies
Sami Stormbom
sami.stormbom@hkstrategies.com

Adobe muuttaa maailmaa digitaalisilla kokemuksilla. Lisätietoja: www.adobe.com/fi

© 2015 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.