Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Wild – Villi vaellus -elokuvan ikäraja nousi

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Wild – Villi vaellus -elokuvan ikäraja nousi

Julkaistu: 19.03.2015 klo 08:50
Julkaisija: Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Kansallisen audiovisuaalisen instituutin (KAVI) mediakasvatus- ja kuvaohjelmayksikkö on 18.3.2015 uudelleenluokitellut elokuvan Wild – Villi vaellus (2014). Kuvaohjelmaluokittelija oli 8.1.2015 arvioinut kuvaohjelman ikärajaksi 12 sen sisältämän päihteiden käytön ja seksin perusteella.

KAVI uudelleenluokitteli elokuvan yleisöpalautteen perusteella. Elokuvassa on yksityiskohtaisia huumausaineen piikityksiä sekä avoimia, mutta yksityiskohdiltaan peiteltyjä seksikohtauksia. Elokuvan uusi ikäraja on 16.

Yhdysvaltalaisen draamaelokuvan on ohjannut Jean-Marc Vallée ja se tuli Suomessa teatteriensi-iltaan 30.1.2015.

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (KAVI) on opetus- ja kulttuuriministeriön alainen virasto, jonka tehtäviä ovat elokuvien sekä radio- ja televisio-ohjelmien säilyttäminen ja niihin liittyvä tutkimus, audiovisuaalisen kulttuurin edistäminen, kuvaohjelmien tarjoamisen valvonta ja mediakasvatuksen edistäminen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki