Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Viisikielinen-laulukirja julkaistaan Kallion kirkossa 1.3.

Kirkkokansan raamattupäivä

Viisikielinen-laulukirja julkaistaan Kallion kirkossa 1.3.

Julkaistu: 21.02.2014 klo 14:36
Julkaisija: Kirkkokansan raamattupäivä

Viidennen herätysliikkeen järjestöjen laulukirjan Viisikielisen julkistamisjuhla järjestetään Helsingin Kallion kirkossa lauantaina 1.3.2014.

Viisikielisen on koonnut viidennen liikkeen järjestöissä vaikuttavista henkilöistä koostunut toimituskunta puheenjohtajanaan Timo Rämä Kansanlähetyksestä. Laulukirjaan on valittu yhteensä 404 laulua, joihin kuuluu sekä vanhoja klassikoita että aivan uusia lauluja.

Viisikielisen julkaisee Suomen Raamattuopiston kirjakustantamo Perussanoma Oy.

Kirkkohistoriallinen teko

Suomen Raamattuopiston toiminnanjohtaja Timo Junkkaala kuvaa Viisikielistä ”kirkkohistorialliseksi teoksi”.

- Uusia hengellisiä laulukirjoja ei synny usein. Nyt on vihdoin saatu viidennessä herätysliikkeessä käytetyt laulut yhteen kokoelmaan.

Viisikielisen julkistamisjuhla alkaa Helsingin Kallion kirkossa klo 16. Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Järjestöjen edustajien lisäksi laulukirjan julkistamisessa ovat mukana suomalaisen hengellisen musiikin kiintotähdet Anna-Mari Kaskinen ja Pekka Simojoki.

Radio Dei lähettää tilaisuuden suorana lähetyksenä.

Lue lisää Viisikielisestä: Viisikielisen kotisivuilta, Facebookista, Perussanoman sivuilta, Karas Sanan sivuilta  sekä Nettikirjakaupasta.

Lisätiedot:

Juha Vähäsarja
Perussanoman kustannusjohtaja
juha.vahasarja@perussanoma.fi

Tai

Petri Javanainen
Perussanoman edustaja Viisikielisen toimituskunnassa
petri.javanainen@perussanoma.fi

Viides herätysliike on sotien jälkeen syntynyt Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike. Liikkeen piirissä vaikuttavat Suomen Raamattuopiston Säätiö, Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys, Kansan Raamattuseuran Säätiö, Suomen Ev.lut. Opiskelija- ja Koululaislähetys, Ev.-lut. Lähetysyhdistys Kylväjä sekä Medialähetys Sanansaattajat toimivat kirjan julkaisijoina.

www.kansanraamattuseura.fi | www.kylvaja.fi | www.sansa.fi | www.sekl.fi | www.opko.fi | www.sro.fi