Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Viisi mustaa hevosta Ilmakitaransoiton MM-kisojen finaaliin

Ilmakitaransoiton MM-kisat

Viisi mustaa hevosta Ilmakitaransoiton MM-kisojen finaaliin

Julkaistu: 23.08.2013 klo 02:02
Julkaisija: Ilmakitaransoiton MM-kisat

Ilmakitaransoiton MM-kisojen Mustien hevosten karsinnasta selviytyi viisi kilpailijaa MM-finaaliin. Korkeatasoisessa karsinnassa 45 Specialin lavalla kilpaili kaikkiaan kuusitoista ilmakitaristia. Korkeimman sijan saavutti Eric "Mean Melin" Melin Yhdysvalloista, joka suoriutui jatkoon 17,9 pisteellä. Mean Melinin lisäksi MM-finaaliin menivät Christian “Heart Buckboard” Sweep (DE), Doug “The Thunder” Stroock (US), Kereel “Your Daddy” Blumenkrants (RU) and Corentin “AirGus” Fermont (BE).

Tänä vuonna tuomaristo sai määritellä karsintaan menevien kilpailijoiden määrän. Tulosten selvittyä tuomaristo kilpailutti tasapisteillä viidenneksi sijoittuneet Airgusin ja Mathias ”Eric ”Nu Matic” Mertensin (DE) uusintakierroksella. Belgialainen Airgus ansaitsi lopulta itselleen finaalipaikan selvällä piste-erolla.

Karsinnasta jatkoon menneet ilmakitaristit:
1. Eric "Mean Melin" Melin (US) 17,9
2. Christian "Heart Buckboard" Sweep (DE) 17,4
3. Doug "The Thunder" Stroock (US), 17,2
4. Kereel "Your Daddy" Blumenkrants (RU) 17,0
5. Corentin "AirGus" Fermont (BE) 16,9 (17,1)

Muut kilpailijat:
6. Mathias "Eric 'Nu' Matic Mertens (DE) 16,9 (16,2)
7. Aline "The Devil's Niece" Westphal (DE) 16,7
7. Bianca "President Baberham Lincoln" Cevoli (US) 16,7
9. Amberley "Amberella" Lobo (AU) 16,4
10. Amos "The Gullitine" Gill (AU) 16,0
10. Tom "Sgt. Wrecker" Hill (AU) 16,0
12. Tianji "Pegasus" Li (CH) 15,8
13. Makoto "Makoto Sato" (JP) 15,5
13. Chelsie "Cannonballmavin" Jangord (US) 15,5
15. Paul "Pulsating Plectrum" Schofield 14,7
16. Cecilia "Sweet Sisu" Knodt (DE) 14,5

Karsinnan tuomaristoon kuuluivat Jojo - Oulun tanssin keskuksen taiteellinen johtaja Satu Tuomisto, YleX:n musiikkipäällikkö Tomi Saarinen, Oulun juhlaviikkojen festivaalikoordinaattori Katri Dahlström sekä kaksi kansallista osakilpailujärjestäjää, Ivalyo Botushanov Bulgariasta ja Anna Elkina Venäjältä.

Karsinnasta jatkoon selvinneet viisi ilmakitaristia kisaavat perjantaina MM-finaalissa kansallisia mestareita ja puolustavaa maailmanmestaria, Justin "Nordic Thunder" Howardia vastaan. Finaali järjestetään Rotuaarin aukiolla klo 19 alkaen. Tapahtuma on pääsymaksuton ja ikärajaton.

Pressikuvat mediagalleriasta: http://www.airguitarworldchampionships.com/en/info/media-gallery

www.ilmakitara.fi

Lisätiedot:
Hanna Jakku
Tuottaja / Ilmakitaransoiton MM-kisat
hanna@airnestprod.com
p. 044 970 1517

Ilmakitaransoiton MM- kisojen tarkoitus on edistää maailmanrauhaa. Ilmakitaransoiton ideologian mukaan sodat loppuvat, ilmastonmuutos pysähtyy ja kaikki pahat asiat katoavat, jos kaikki maailman ihmiset soittavat ilmakitaraa. Tämän vuoksi kilpailun päätteeksi kaikki maailman ihmiset kutsutaan soittamaan ilmakitaraa yhtä aikaa, maailman pelastamiseksi.

Oulu - Skandinavian pohjoinen pääkaupunki. Valloittava luonto, huippuluokan teknologia ja eläväinen kaupunkikulttuuri. Nuori väestö, työ- ja opiskelumahdollisuuksia sekä rikasta kulttuurielämää. Yhdistelmä urbaania suurkaupunkia ja kodikasta kylää. Aito innovaatio syntyy hypystä tuntemattomaan – ylitä odotuksesi Oulussa.

www.oulu.com