Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Viisas elämä -klubilla keskustelua musiikin vaikutuksista henkiseen hyvinvointiin

Viisas Elämä

Julkaistu: 12.11.2015 klo 10:30
Julkaisija: Viisas Elämä

Musiikki on aineettomin taidemuoto, ja se on paljon muutakin. Tutkimus on osoittanut musiikin moninaiset vaikutukset hyvinvointiimme. Musiikki voi muutamassa minuutissa saada aikaan saman kuin pitkäkestoinen mietiskelypraktiikka. Se voi myös auttaa merkittävästi oppimisessa, muistin virkistämisessä ja positiivisten tunteiden vahvistamisessa.

Maantaina 16.11.2015 Basam Books -kustantamon järjestämällä Viisas elämä -klubilla keskustellaan musiikin vaikutuksista ihmisten hyvinvointiin. Aihetta esittelee musiikintutkija ja kirjailija Erkki Lehtiranta

Lehtiranta on julkaissut syksyllä 2015 kirjan Musiikki, henkisyys ja hyvinvointi. Kirja on löytöretki ääneen ja musiikkiin. Teos johdattaa niin musiikin ikiaikaisten mysteerien kuin modernin tutkimustiedonkin pariin. Mukana on paljon testattuja vinkkejä, jotka liittyvät musiikin monipuoliseen käyttöön elämämme laadun parantajana.

FM Erkki Lehtiranta on musiikintutkija, musiikkituottaja, kirjailija, kouluttaja ja henkisyyden tutkimusmatkailija, joka on tutkinut pitkään maailman eri musiikkikulttuureja ja musiikin moninaisia vaikutuksia. Musiikki, henkisyys ja hyvinvointi on päivitetty ja uudistettu laitos hänen v. 2004 julkaistusta kirjastaan Musiikin korkeammat oktaavit.

Viisas elämä -klubi-illat keskittyvät kirjallisuuteen ja ajankohtaisiin ilmiöihin muun muassa Viisas elämä -kirjasarjan ympärillä.

Syksyn Viisas elämä -klubien koko ohjelman näet täältä: www.viisaselama.fi. Joulukuun ohjelmaa päivitetään vielä.

Viisas elämä -klubi 16.11.2015

Erkki Lehtiranta: Musiikki, tunteet ja tietoisuus – miten musiikki laadullistaa elämäämme?

Aika: Maanantai 16.11.2015 klo 18-20

Paikka: Basam Books –kustantamo, Hämeentie 155 A 6, Helsinki. Pääset paikalle helposti Helsingin keskustasta busseilla 68, 71 ja 71V sekä Hakaniemestä bussilla 74. Jää pois Annalantien pysäkillä ja kävele noin sata metriä takaisin keskustaan päin. Kustantamomme sijaitsee Siwan yläkerrassa, sisäänkäynti sisäpihan puolelta A-rapusta, 3.krs.

Järjestäjä: Basam Books Oy

Lisätietoa: jenni.vehkaluoto@basambooks.fi

Ei ilmoittautumista, vapaa pääsy!

Lisätietoa Erkki Lehtirannan kirjasta:

Musiikki, henkisyys ja hyvinvointi

Basam Booksin Viisas elämä -sarja ohjaa lukijat lähemmäksi elämäniloa, sopusointua ja henkistä hyvinvointia. Viisas elämä sisältää laadukkaita ja inspiroivia teoksia länsimaisen psykologian uusimmista virtauksista elämäntaidon klassikkoteoksiin.