Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Verneri Pohjolan odotettu levynjulkaisukonsertti TTT-Klubilla 6.2.

Tampereen Työväen Teatteri

Verneri Pohjolan odotettu levynjulkaisukonsertti TTT-Klubilla 6.2.

Julkaistu: 02.02.2015 klo 10:43
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

Kevätkauden kenties odotetuin jazz-vierailu saapuu Tampereelle tällä viikolla, kun Verneri Pohjolan kvartetti esiintyy levynjulkaisukonsertissa TTT-Klubilla perjantaina 6.2. klo 22. Pohjolan uuden Bullhorn-albumin ohjelmisto julkaistaan samana päivänä kansainvälisesti englantilaisen Edition Records -levymerkin kautta.

TTT-Klubi saa kunnian toimia levynjulkaisukiertueen ensimmäisen konsertin areenana. Myöhemmin ovat vuorossa Turku (Flame Jazz / Café Tiljan 6.3.) sekä Helsinki (Kansallisteatterin Suuri näyttämö 22.3.).

”Levyn sävellykset heijastelevat herkkää soundimaailmaa ja runollisuutta, joita rakastan, mutta myös rajumpaa energiaa ja mahtipontisuutta – kaikkea, mitä haluan musiikissani ilmaista”, Verneri Pohjola kertoo.

Verneri Pohjolan kvartetissa oman olennaisen panoksensa antavat muusikkokollegat suomalaisen jazzin huipulta: pianisti Aki Rissanen, basisti Antti Lötjönen ja rumpali Teppo Mäkynen. Kokoonpano on levyllä ja konsertissa sama.

Kansainvälisen tason jazz-muusikko

36-vuotiasta trumpetistia ja säveltäjää Verneri Pohjolaa pidetään yhtenä eurooppalaisen nykyjazzin valovoimaisimmista muusikoista. Pohjolan lyyrinen, herkkä ja puhdas soitanta sekä sävellysjälki ovat jazzkuulijoille tuttuja hänen oman kvartettinsa kautta sekä muun muassa Ilmiliekki Quartetin ja Suhkan Uhkan riveistä.

Pohjola on palkittu moneen otteeseen niin sooloartistina (mm. Pori Jazzin vuoden nuori muusikko 2004) kuin Ilmiliekki Quartetin kanssa (mm. Teosto-palkinto 2004). Emma-palkittu soololevy Aurora (Texicalli 2009/ACT 2011) sai erinomaisia arvioita sekä Euroopassa että Pohjois-Amerikassa. Viimeistään toisella albumillaan, Ancient History (ACT 2012), Pohjola lunasti paikkansa yhtenä Euroopan arvostetuimmista jazzmuusikoista.

Pressikuvat

Lisätiedot, haastattelupyynnöt ja pressiliput
tiedottaja, ohjelmatuottaja Mika Kauhanen, puh. 050 401 8252, mika.kauhanen@ttt-teatteri.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon