Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Vallan linnake -romaani ja Jesper Malmose Helsingin Kirjamessuilla

Into Kustannus

Vallan linnake -romaani ja Jesper Malmose Helsingin Kirjamessuilla

Julkaistu: 09.10.2014 klo 11:15
Julkaisija: Into Kustannus

Jesper Malmose Helsingin Kirjamessuilla (Messukeskus, Messuaukio 1)
Pe 24.10. klo 14–15 Pressitapaaminen, auditorio 201
La 25.10. klo 14–14.30 Kirjailijahaastattelu Innon ja Rosebudin osastolla (6b99)
La 25.10. klo 15.30–16 Vallan linnake, haastattelijana Iida Simes, Aleksis Kivi -lava

Huippusuosittuun Vallan linnake -sarjaan pohjautuva romaani, Jesper Malmosen Vallan linnake, ilmestyy suomeksi 16.10. Kirjailija saapuu 24.–26.10. Suomeen Helsingin Kirjamessuille.

Vallan linnake on koukuttava romaani politiikan kulisseista ja vallankäytön vaikutuksista ihmisiin. Birgitte Nyborgin pieni Maltilliset-puolue saa vaaleissa yllätysvoiton ja päätyy vasemmiston ja oikeiston väliseksi pelintekijäksi. Dramaattisten vaiheiden jälkeen Nyborgista tulee Tanskan ensimmäinen naispääministeri. Borgen-parlamenttitalossa väännetään kättä samankaltaisista kysymyksistä kuin Suomessa. Romaani kuvaa osuvasti median ja politiikan jännitteistä suhdetta.

Tanskalainen Jesper Malmose (s. 1959) on käsikirjoittanut lukuisia tv-sarjoja, muun muassa Hotellia ja Anna Pihliä. Lisäksi hän on kirjoittanut ja kääntänyt useita näytelmiä. Vallan linnake on hänen ensimmäinen romaaninsa. Se on tehty tv-sarjan Adam Pricen käsikirjoituksen pohjalta ja läheisessä yhteistyössä sarjan alkuperäisten luojien kanssa. Kirja kattaa tv-sarjan ensimmäisen tuotantokauden. Sarja on kahminut lukuisia kansainvälisiä palkintoja parhaana tv-sarjana, kuten Prix Italia, BAFTA ja Fipa d’or, ja sitä on esitetty yli 60 maassa.

Jesper Malmose: VALLAN LINNAKE
Alkuteos Borgen, suomentanut Päivi Kivelä
Into-kauno, sidottu, 380 sivua, suositushinta 32 €, ISBN 978-952-264-317-9
Lataa painokelpoinen kansikuva: www.intokustannus.fi/images/isotkannet/vallanlinnake2.jpg

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:
arvostelukappaleet@kurvinkirja.fi (kirja tulee painosta 16.10., voimme tarvittaessa lähettää vedokset jo aiemmin)
Maija Lähteenmäki, 050 324 3007, maija.lahteenmaki@intokustannus.fi

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillitöntä kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus