Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Vallan linnake -romaani ilmestyy Kirjamessuille

Into Kustannus

Vallan linnake -romaani ilmestyy Kirjamessuille

Julkaistu: 21.10.2014 klo 14:45
Julkaisija: Into Kustannus

Huippusuosittuun Vallan linnake -sarjaan pohjautuva romaani, Jesper Malmosen Vallan linnake, ilmestyy Helsingin kirjamessuilla. Kirjailijan messuvierailu peruuntuu sairastapauksen vuoksi.

Arvostelukappaleet tilattavissa postitse (arvostelukappaleet@kurvinkirja.fi) tai suoraan Innon osastoilta Helsingin kirjamessuilla 23.–26.10. (Innon osasto 7g59 tai yhteisosasto 6b99 Rosebudin kanssa).

Vallan linnake on koukuttava romaani politiikan kulisseista ja vallankäytön vaikutuksista ihmisiin. Birgitte Nyborgin pieni Maltilliset-puolue saa vaaleissa yllätysvoiton ja päätyy vasemmiston ja oikeiston väliseksi pelintekijäksi. Dramaattisten vaiheiden jälkeen Nyborgista tulee Tanskan ensimmäinen naispääministeri. Borgen-parlamenttitalossa väännetään kättä samankaltaisista kysymyksistä kuin Suomessa. Romaani kuvaa osuvasti median ja politiikan jännitteistä suhdetta.

Tanskalainen Jesper Malmose (s. 1959) on käsikirjoittanut lukuisia tv-sarjoja, muun muassa Hotellia ja Anna Pihliä. Vallan linnake on tehty tv-sarjan Adam Pricen käsikirjoituksen pohjalta ja läheisessä yhteistyössä sarjan alkuperäisten luojien kanssa. Kirja kattaa tv-sarjan ensimmäisen tuotantokauden. Sarja on kahminut lukuisia kansainvälisiä palkintoja parhaana tv-sarjana, kuten Prix Italia, BAFTA ja Fipa d’or, ja sitä on esitetty yli 60 maassa.

Jesper Malmose: VALLAN LINNAKE
Alkuteos Borgen, suomentanut Päivi Kivelä
Into-kauno, sidottu, 380 sivua, suositushinta 32 €, ISBN 978-952-264-317-9
Lataa painokelpoinen kansikuva: www.intokustannus.fi/images/isotkannet/vallanlinnake2.jpg

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:
arvostelukappaleet@kurvinkirja.fi
Maija Lähteenmäki, 050 324 3007, maija.lahteenmaki@intokustannus.fi

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillitöntä kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus