Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Turun filharmonisen orkesterin syksyn kamarimusiikkisarja alkaa Turun linnassa / Åbo filharmoniska orkesters kammarmusikserie börjar i Åbo slott

Turun filharmoninen orkesteri

Julkaistu: 29.09.2016 klo 08:55
Julkaisija: Turun filharmoninen orkesteri

Syyskauden ensimmäinen kamarimusiikkikonsertti kuullaan sunnuntaina 2.10. klo 15 Turun linnan Kuninkaansalissa. Heprealainen alkusoitto -nimisen konsertin ohjelmassa on musiikkia Prokofjevilta,  Destenaylta ja Hindemithiltä. Syksyn aikana Turun filharmonisen orkesterin muusikoilta kuullaan yhteensä kolme kamarimusiikkikonserttia, joista kaksi ensimmäistä Turun linnassa ja kolmas pyhäinpäivän aattona Taidekappelissa.

Heprealainen alkusoitto -konsertti alkaa Sergei Prokofjevin tanssillisella g-mollikvintetolla ja suositulla alkusoitolla heprealaisista teemoista. Tämän jälkeen kuullaan ranskalaisen Edouard Destenayn trio oboelle, klarinetille ja pianolle, ja konsertin päättää Paul Hindemithin harmoninen teoskokonaisuus Kahdeksan kappaletta.

Lavalla nähdään Pekko Pulakka ja Nobu Takizawa, viulu, Jasmine Beams, alttoviulu, Larimatti Punelpuro, sello, Iikka Järvi, kontrabasso, Jun Saotome, oboe, Olli Leppäniemi, klarinetti, ja Mikael Kemppainen, piano.

Heprealainen alkusoitto su 2.10. klo 15 Turun linnassa. Prokofjev – Destenay – Hindemith. Kamarimusiikkikonsertti. Liput 23,50/18,50/9,50 €.

Härkätaistelijan rukous su 23.10. klo 15 Turun linnassa. Bizet – Guridi – de Falla – Turina – Aieta – Velázquez – Piazzolla. Kamarimusiikkikonsertti. Liput 23,50/18,50/9,50 €.

Pyhäinpäivän kamarimusiikkikonsertti la 5.11. klo 15 Pyhän Henrikin ekumeenisessa taidekappelissa. Brahms – Golijov. Kamarimusiikkikonsertti. Liput 23,50/18,50/9,50 €.

*****

Höstens första kammarmusikkonsert går av stapeln i Kungssalen i Åbo slott söndagen den 2 oktober kl. 15. Konserten heter Hebreisk uvertyr och på programmet står musik av Sergej Prokofjev, Edouard Destenay och Paul Hindemith. Under hösten kommer Åbo filharmoniska orkesters musiker att uppträda i sammanlagt tre kammarmusikkonserter, varav de två första i Åbo slott och den tredje på allhelgonadagsafton i Konstkapellet.

Konserten Hebreisk uvertyr börjar med Prokofjevs dansanta g-mollkvintett och populära uvertyr över hebreiska teman. Därefter hör vi trio för oboe, klarinett och piano skriven av fransmannen Edouard Destenay. Konserten avslutas med Paul Hindemiths harmoniska verkhelhet Åtta stycken.

På scenen står Pekko Pulakka och Nobu Takizawa, violin, Jasmine Beams, viola, Larimatti Punelpuro, cello, Iikka Järvi, kontrabas, Jun Saotome, oboe, Olli Leppäniemi, klarinett, och Mikael Kemppainen, piano.

Hebreisk uvertyr sö 2.10 kl. 15 i Åbo slot. Prokofjev – Destenay – Hindemith. Kammarmusikkonsert. Biljetter 23,50/18,50/9,50 €.

Tjurfäktarens bön sö 23.10 kl. 15 i Åbo slott. Bizet – Guridi – de Falla – Turina – Aieta – Velázquez – Piazzolla. Kammarmusikkonsert. Biljetter 23,50/18,50/9,50 €.

Allhelgonadags kammarmusikkonsert lö 5.11 kl. 15 i S:t Henriks ekumeniska konstkapell. Brahms – Golijov. Kammarmusikkonsert. Biljetter 23,50/18,50/9,50 €.

Lipunmyynti / Biljettförsäljning

Lippuja Turun filharmonisen orkesterin konsertteihin myy Lippupiste, www.lippu.fi. Turussa lippuja voi ostaa myös Turun kulttuurikauppa Ars Musicasta Turun konserttitalolta, avoinna ma–pe klo 11–17. Lippuja myydään myös ovella tuntia ennen tilaisuuden alkua, mikäli paikkoja on jäljellä.

Biljetter till Åbo filharmoniska orkesters konserter säljs via Lippupiste, www.lippu.fi. I Åbo kan man även köpa biljetter i Åbo kulturbutik Ars Musica i Åbo konserthus (Aningaisgatan 9), öppet må–fr kl. 11–17. Biljetter säljs också vid dörren en timme före evenemanget börjar om det finns platser kvar.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt / Mera information och intervjuförfrågningar

Inka-Maria Pulkkinen, tiedottaja-markkinoija / informatör-marknadsförare