Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Toimintakomedian Pixels (2015) ikäraja nousi

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Toimintakomedian Pixels (2015) ikäraja nousi

Julkaistu: 26.08.2015 klo 10:53
Julkaisija: Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Kansallisen audiovisuaalisen instituutin (KAVI) mediakasvatus- ja kuvaohjelmayksikkö on yleisöpalautteen perusteella 26.8.2015 uudelleenluokitellut tieteistoimintakomedian Pixels (2015).

Kuvaohjelmaluokittelija oli 29.7.2015 arvioinut kuvaohjelman ikärajaksi 7 väkivallan ja ahdistavuuden perusteella. KAVIn uudelleenarvioinnissa elokuvan ikäraja nousi ja on nyt 12 väkivaltaisen ja ahdistavan sisällön perusteella.

KAVIn näkemyksen mukaan Pixels on pelillinen toimintaelokuva, jossa on scifielementtejä sisältäviä taistelukohtauksia epärealistisia hahmoja vastaan kuitenkin realistisessa ympäristössä. Reaalisen maailman tuhoutumisen pelkoa, voimakkaita tehosteita, joita kuitenkin tarinan selkeän komediallinen ote, päähenkilöiden erikoistaidot ja epärealistiset pikselihahmot lieventävät.

Chirs Columbusin ohjaama Pixels sai Suomessa teatteriensi-iltansa 7.8. KAVI tiedottaa ikärajoista osoitteessa Ikärajat.fi.

Leena Karjalainen, erityisasiantuntija, leena.karjalainen@kavi.fi
Teppo Esko, erityisasiantuntija, teppo.esko@kavi.fi
Anne Lind, erityisasiantuntija, anne.lind@kavi.fi

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (KAVI) on opetus- ja kulttuuriministeriön alainen virasto, jonka tehtäviä ovat elokuvien sekä radio- ja televisio-ohjelmien säilyttäminen ja niihin liittyvä tutkimus, audiovisuaalisen kulttuurin edistäminen, kuvaohjelmien tarjoamisen valvonta ja mediakasvatuksen edistäminen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki