Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Timo Airaksisen Sinivalkoinen kirja antaa suuntaa Suomen toiselle vuosisadalle

Arktinen Banaani

Timo Airaksisen Sinivalkoinen kirja antaa suuntaa Suomen toiselle vuosisadalle

Julkaistu: 17.10.2016 klo 08:45
Julkaisija: Arktinen Banaani

Millainen maa Suomi on, kenelle Suomi oikeastaan kuuluu ja onko suomalaisilla aihetta optimismiin?

Suomalaiset rakastavat historiankirjoitusta, mutta eteenpäin pyrittäessä taustapeiliin tuijottaminen ei riitä. Käytännöllisen filosofian professori Timo Airaksinen antaa selkeitä suuntaviittoja kohti tulevaisuutta teoksessaan Sinivalkoinen kirja ­­– menneisyyden Suomi tulevaisuudessa. Maa tulee väistämättä kokemaan suuria muutoksia, mutta pelokkaalla ja vanhaan takertuvalla asenteella tuskin saavutetaan suotuisia tuloksia.

Timo Airaksinen on pitkän uransa aikana todennut, että Suomesta puuttuu journalismin rajat ylittävä pohdiskeleva keskustelu maan tulevaisuudesta ja tarttuu nyt aiheeseen Sinivalkoisessa kirjassa. Hän esittää kysymyksiä, antaa niihin perustellut vastauksensa ja vetää näistä johtopäätökset. Suorapuheisen professorin kannanotoissa osansa saavat myös viihteen suhde journalismiin sekä eettiset ja moraaliset odotukset, jotka liittyvät niin politiikan tekoon ja pakolaisiin kuin ihmisen omasta terveydestä ja turvallisuudesta huolehtimiseen.

Timo Airaksisen (s. 1947) erityisalaa Helsingin käytännöllisen filosofian professorina ovat olleet etiikka ja yhteiskuntafilosofia. Vaikka käsiteltävät asiat ovat usein mutkikkaita, on yleistajuinen ja kiertelemätön esitystapa tuonut Airaksiselle laajan kuuntelevan ja lukevan yleisön.

Timo Airaksinen on haastateltavana Helsingin Kirjamessujen Eino Leino -lavalla to 27.10.2016 klo 15.00 ja tavattavissa Arktisen Banaanin messuosastolla 6b68 kaikkina messupäivinä to 27.10. klo 15.30, pe 28.10. klo 17.00, la 29.10. klo 13.00 ja su 30.10. klo 12.00.

Timo Airaksinen

Sinivalkoinen kirja – menneisyyden Suomi tulevaisuudessa

ISBN 978-952-270-295-1

256 sivua. Arktinen Banaani 2016.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Timo Airaksinen, puh. 050 415 4913, timo.airaksinen@helsinki.fi

Arktinen Banaani, Vesa Anttonen, puh. 040 778 3254, vesa.anttonen@sarjakuva.com

Lehdistökappaleet: Arktinen Banaani, Harto Pasonen, puh. 050 529 9768, myynti@sarjakuva.com

Arktinen Banaani tunnetaan erityisesti sarjakuvajulkaisuistaan, joiden vahvinta kotimaista kärkeä edustavat B. Virtanen, Fingerpori ja Kamala luonto. Sarjakuvakirjoja yritys on myynyt yli kaksi miljoonaa kappaletta. Viime vuosina kustannustoiminta on laajentunut myös kauno- ja tietokirjallisuuteen.