Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Tikkurila Festivaali 2016 julkistaa lisää artisteja

Tikkurila Festivaali

Tikkurila Festivaali 2016 julkistaa lisää artisteja

Julkaistu: 23.02.2016 klo 11:37
Julkaisija: Tikkurila Festivaali

– Michael Monroe, Jari Sillanpää, Anna Abreu, JVG, Kasmir, Ellinoora sekä Elastinen esiintyvät tulevana kesänä Hiekkaharjussa

Viime kesänä 20 000 festivaalivieraan ennätysyleisön kerännyt Tikkurila Festivaali on noussut nopeasti yhdeksi pääkaupunkiseudun merkittävimmistä kesätapahtumista. Puhtaasti kotimaiseen musiikkiin keskittyvä festivaali järjestetään tänä vuonna kolmatta kertaa.

Tikkurila Festivaali on koonnut myös tulevaan festivaalikesään timantinkovan ohjelmiston. Kaksipäiväisillä festivaaleilla 22.−23.7.2016 Vantaalla, Hiekkaharjun Urheilupuistossa nähdään maamme suosituimmat kotimaiset artistit.

Rock-muusikko, Hanoi Rocks -laulajalegenda Michael Monroe nousee lavalle bändinsä Sami Yaffan, Steve Conten, Rich Jonesin sekä Karl Rosqvistin  kanssa avauspäivänä perjantaina 22. heinäkuuta. Syksyllä uusimman albuminsa julkaissut bändi on kovassa iskussa ja keikkailee parhaillaan USA:ssa.

Supersuosittu Jari Sillanpää on yksi odotetuimmista esiintyjistä. Olympiastadioninkin täyttäneen kansansuosikin karisma puree maailmantähden voimalla.

Ihana ja energinen Anna Abreu palaa Tikkurila Festivaaleille avauskesän jälkeen. Vantaalla nuoruutensa viettänyt esiintyjä päräyttää kotikulmille tunnelman kattoon.

Suomen positiivisin rap-artisti Elastinen saapuu ensimmäistä kertaa Tikkurila Festivaaleille. Suomirapin monitoimimies on levyttänyt jo vuodesta 2000 muun muassa Fintelligens-yhtyeessä ja nykyisin myös suosittuna sooloartistina.

Tikkurila Festivaalilla 2016 nähdään myös JVG, Kasmir ja Ellinoora sekä aiemmin julkistetut esiintyjät Sanni, J.Karjalainen, Antti Tuisku, Chisu ja Apulanta. Lipunmyynti on käynnissä Tiketissä ja Lippupisteessä.

Tikkurila Festivaali on Suomen suurin kotimaisen musiikin festivaali. Kaksipäiväisellä festivaalilla nähdään kotimaisen musiikin kovimmat artistit ja mielenkiintoisimmat nousevat tähdet. Tikkurila Festivaali oli viime vuonna Suomen ympäristöystävällisin kaupallinen festivaali hiilijalanjäljellä mitattuna. Tapahtumassa käytetään 100% tuulivoimalla tuotettua sähköä. Cityfestivaaliin kuljetaan pääosin julkisilla liikennevälineillä, ja tapahtuma panostaa kierrätykseen kaikissa festivaalituotannon osa-alueissa. Tapahtuma on palkittu Ekokompassi-sertifikaatilla.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki