Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » TIEDOTE: Mimmit aloittaa Katherine Pancolin uuden romaanitrilogian

Bazar Kustannus Oy

TIEDOTE: Mimmit aloittaa Katherine Pancolin uuden romaanitrilogian

Julkaistu: 29.09.2014 klo 11:14
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Ranskalaiskirjailija Katherine Pancolin uusi kolmiosainen sarja jatkaa lukijoille jo tuttujen henkilöhahmojen tarinaa, mutta tuo mukaan myös uusia tuttavuuksia. Naisten elämä ei ole aina helppoa, mutta ystävyys kannattelee. Kirjailija vierailee Suomessa 3.─5.10.

Cortèsin perheen naisten elämä on täynnä värien vivahteita. Joséphine Cortès ja Philippe ovat löytäneet viimein toisensa. Joséphinen vanhin tytär Hortense ja tämän poikaystävä Gary aloittelevat omaa elämäänsä New Yorkissa, kun taas nuorimman tyttären Zoen vuoro on kärsiä nuoruuden kasvukivuista.

Kovia kokenut Stella on kasvanut pienessä kaupungissa Burgundin maaseudulla. Hän raataa päivät romuttamossa ja huolehtii pienestä pojastaan. Menneisyys ei jätä Stellaa rauhaan, eikä elämä ole helppoa muutenkaan.

Katherine Pancol kertoo uudessa romaanisarjassaan naisista ja ystävyydestä, ja nostaa esille raskaitakin aiheita, kuten perheväkivallan. Tarina kulkee Ranskan maaseudun pienistä kylistä ja romuttamoista maailman metropolien loisteeseen, muodin ja musiikin maailmoihin. Se kuljettaa lukijan rehevällä otteellaan Burgundista Pariisiin ja Lontooseen, New Yorkista Miamiin ja Kuubaan.

Katherine Pancol (1954) on yksi Ranskan suosituimmista kirjailijoista. Ennen kirjailijan uraansa hän opiskeli yliopistossa kirjallisuutta, ranskaa ja latinaa, sekä työskenteli toimittajana muun muassa Paris Matchissa. Pancolin esikoisromaani Moi d`abord ilmestyi vuonna 1979. Romaanin suosio mahdollisti kirjailijan keskittymisen kirjoittamiseen. Tähän mennessä hän on julkaissut 16 teosta. Suomeksi on julkaistu Joséphinesta kertova trilogia: Krokotiilin keltaiset silmät, Kilpikonnien hidas valssi sekä Central Parkin oravat ovat surullisia maanantaisin. Jokainen teos on noussut ilmestyttyään Suomen myydyimpien kirjojen listalle. Sarjan ensimmäiseen osaan perustuva samanniminen elokuva ilmestyi Ranskassa viime keväänä. Suomen teattereihin elokuva tulee marraskuun lopulla.

Katherine Pancol saapuu Suomeen kertomaan uudesta kirjastaan ja edustamaan Turun kirjamessuille tapahtuman teemamaata Ranskaa. Hänet voi tavata kirjamessuilla 4.─5.10.

Ranskankielinen alkuteos: Muchachas
Suomennos: Lotta Toivanen
Sidottu / 364 sivua
ISBN 9789522791771