Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Tervetuloa juhlistamaan suomalaista sutta Liity laumaan -kävelyille!

Luonto-Liitto

Tervetuloa juhlistamaan suomalaista sutta Liity laumaan -kävelyille!

Kutsu.
Julkaistu: 08.09.2016 klo 13:30
Julkaisija: Luonto-Liitto

Liity laumaan -kävelyt ovat Luonto-Liiton susiryhmän järjestämiä juhlia maamme uljaimmalle mutta uhatuimmalle suurpedolle, sudelle. Tapahtumat järjestetään 17.9. samanaikaisesti Helsingissä Töölönlahdella ja Tampereella Näsinpuistossa. Elämyksellisillä kävelyillä ja niiden ohessa järjestettävillä avoimilla minifestareilla juhlistetaan sutta muun muassa tulitaiteella, elävällä musiikilla, graffiteilla, joogalla ja vegaanisilla herkuilla.

Kävelyillä osallistujat kiertävät parin kilometrin pituisen reitin, jonka varrella he pääsevät osallistumaan erilaisiin toimintapisteisiin. Kävely ja toimintapisteet koetaan yhdessä omassa kävelyryhmässä, jossa on mukana noin parikymmentä muuta susien ystävää. Kävely kestää kokonaisuudessaan noin 1,5 tuntia. Kävelystä maksetaan Luonto-Liiton susiryhmälle suoraan lahjoitettava osallistumismaksu 5 €. Tuotot menevät lyhentämättöminä suden- ja suurpetojen suojelutyöhän. Olet erittäin tervetullut ilmaisille minifestareille, vaikket osallistuisikaan varsinaiselle kävelylle.

Suomessa elää Luonnonvarakeskuksen julkaisemien viimeisimpien (19.1.2015) arvioiden mukaan noin 220–245 sutta. Suomessa susi on luokiteltu koko 2000-luvun ajan erittäin uhanalaiseksi lajiksi. Sutta kohtaan tunnetaan paljon turhaa pelkoa ja vihaa. Susi ei ole ihmiselle yleensä vaarallinen. Viimeksi suden on raportoitu tappaneen tai vahingoittaneen ihmistä 1880-luvulla. Liity laumaan -kävelyillä näytetään, että luonnonvaraiset sudet todella ovat ilon ja ylpeyden aihe suomalaisille. Rinnakkaiselo susien kanssa on mahdollista.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen:

Näytä osallistumisesi myös sosiaalisessa mediassa:
Helsinki: www.facebook.com/events/1374853459208434/
Tampere: www.facebook.com/events/1159389970774248/

#greypride #liitylaumaan #luontoliitonsusiryhmä

Kysyttävää kävelyistä? Ota yhteyttä: otto.snellman@luontoliitto.fi
Lisätietoa susiryhmästä: luontoliitto.fi/susiryhma

--

Luonto-Liitto on lasten ja nuorten luonnonharrastus- ja ympäristönsuojelujärjestö.

www.luontoliitto.fi