Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Tampere-talon vappu tulvii tapahtumia

Tampere-talo Oy

Tampere-talon vappu tulvii tapahtumia

Julkaistu: 13.04.2015 klo 08:56
Julkaisija: Tampere-talo Oy

Tulevana vappuna Tampere-talossa tarjoillaan herkkua mielelle ja kielelle sekä kuplivan klassisesti että villisti viihdyttäen.

Tampere Filharmonian Vappukonserttiperinne käynnistettiin yleisön iloksi uudelleen monen vuoden tauon jälkeen viime kaudella, kun Santtu-Matias Rouvali villitsi yleisön toukokuussa 2014. Tänä vuonna konsertin johtaa toinen Sibelius-Akatemian kasvatti, italialainen Giancarlo Rizzi, joka loihtii kuplivan vapputunnelman yhdessä Tampere Filharmonian kanssa. Konsertissa kuullaan orkesterimusiikin helmiä, rakastetuimpia musikaalisävelmiä ja elokuvamusiikin hienoimpia klassikoita. Vappukonsertin yhteydessä järjestetään myös ohjelmallinen Lapsiparkki teemalla ”biisinikkarityöpaja”.

Tampere-talon Wappu Show tarjoaa hauskaa ja taitavaa viihdettä kaikille vappuihmisille. Luvassa on räväkkää menoa ja meininkiä nauruhermoja kutkuttaen ja kuuloaistia hellien. Samassa konsertissa kuullaan tasaväkisesti sekä perinteisiä työväenlauluja että ruotsalaisia juomalauluja. Myös yleisö saa laulaa mukana. Vappukimarassa esiintyvät Tampereen yliopiston näyttelijäopiskelijat eli Teatteri Kurski sekä Janne Viitaniemi ja Antti Majanlahti. Sama ryhmä on laatinut esityksen käsikirjoituksen. Musiikin johto ja sovitus on Janne Viitaniemen käsialaa, ja esityksen ohjaa Antti Majanlahti. Esityksessä ei ole väliaikaa. Esityslipun hintaan sisältyy kuohujuoma ja villivoileipä, joka on tarjolla elävän musiikin siivittämänä tuntia ennen jokaista esitystä.

Perinteikäs vappubrunssi katetaan ravintola Fuugaan ja lämpiöihin vappupäivänä klo 12-15. Myös Café Soolossa näkyy ja tuoksuu vapputunnelma, sillä munkkeja paistetaan Jean Sibeliuksen juhlavuoden kunniaksi Ainon äidin Elisabeth Järnefeltin reseptillä vappupäivänä klo 11-18.

Tampere-talon Wappu Show: to 30.4. klo 18 sekä pe 1.5. klo 15 ja klo 18 Pieni sali
Liput alk. 30 € sisältäen tarjoilun

Tampere Filharmonian vappukonsertti: pe 1.5. klo 15 Iso sali
Liput alk. 22 €, eläkeläiset 16 €, opiskelijat 10 €, lapset 6 €

Lapsiparkki: pe 1.5. klo 15 Sonaatti-sali
Hinta 8 €/lapsi

Vappubrunssi:pe 1.5. klo 12-15 Ravintola Fuuga ja 2. kerroksen lämpiöt
Hinta 30 € sisältäen keväisen maljan, 4-12-vuotiaat lapset 15 €

Café Soolon vappu pe 1.5. klo 11-18
Munkki ja vappujuoma 8 €

Tampere-talon Wappu Show:
Janne Viitaniemi: famoso@sci.fi tai 0500 624 408
Tuokioita harjoituksista: Video1, Video2

Tampere Filharmonian vappukonsertti:
Tiedottaja Maija Leino: maija.leino@tampere.fi tai 050 388 7144

Ravintolatilaisuudet:
Ravintolapäällikkö Pasi Vataja: pasi.vataja@tampere-talo.fi tai 050 388 7130

Tampere-talo on monipuolinen, laajaa asiakaskenttää palveleva kulttuurin, konserttien ja kokouspalveluiden tarjoaja. Se on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus, joka on toistuvasti valittu Suomen kongressitalojen kärkeen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki