Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Tampere-talon kevään konserttiohjelmisto täydentyy

Tampere-talo Oy

Tampere-talon kevään konserttiohjelmisto täydentyy

Julkaistu: 07.12.2015 klo 09:23
Julkaisija: Tampere-talo Oy

Konserttivuosi päättyy ja uusi alkaa juhlavissa merkeissä Vuosi vaihtuu -konsertissa 31.12. Illan orkesterina Isossa salissa viihdyttää Riku Niemi Orchestra solisteinaan Laura Voutilainen, Pave Maijanen, Erja Lyytinen ja Jorma Kääriäinen. Kevään konserttiohjelmiston tänään 7.12. myyntiin tulevia uutuuksia ovat mm. Tribuutti Juicelle, Sonata Arctica, TubeTour, Bäckström Brothers ja Pispalan Sottiisin päätöskonsertti Janne ja Aino.

Tampere on vuodenvaihteen juhlien pääkaupunki, kun keskiyön lähetys TV1:llä tehdään suorana Tampere-talosta ja Tampereen keskustorilta. Vuosi vaihtuu -konsertissa talossa juhlayleisöä hauskuuttavat artistien lisäksi Ylen naurun tasapainosta tuttu finalistikolmikko Heikki ViljaToni Jyvälä ja Matti Patronen sekä bmx-pyörätaiturit ja joukko tanssitaitureita. Juontajina ovat Salla Paajanen ja Mikko ”Peltsi” Peltola. Ennen konserttia juhlayleisölle on tarjolla latinolaisvivahteinen buffet. Sosiaalisessa mediassa illan tunnelmat jaetaan aihetunnisteella #vuosivaihtuu.

Pienessä salissa kuunnellaan 4.2. syvän etelän rytmejä, kun amerikkalainen juurimusiikin uusimpiin tulokkaisiin kuuluva Nikki Hill valloittaa Tampere-talon ainutlaatuisella äänellään sekä rockin ja soulin dynamiikalla. Hill on kiertänyt bändinsä kanssa maailmalla ahkerasti vuonna 2013 julkaistun ensilevynsä Here’s Nikki jälkeen.

Tribuutti Juicelle on legenda Juice Leskisen muistoa kunnioittava jättikonsertti. Kuusitoistahenkisen UMOn solisteina esiintyvät Jonna TervomaaAnna PuuAino VennaJimi TenorJarkko Martikainen ja Paleface. Artistit tulkitsevat 6.5. Isossa salissa Juicen rakastetuimpia lauluja omannäköisinä sovituksinaan.

Loppukesän kohokohtana Sonata Arctican akustinen keikka Isossa salissa 27.8. tarjoaa faneille täysin uudenlaisia versioita yhtyeen tuotannosta.

Maaliskuussa ihmetellään heinähattuja ja tubettajia

Lasten suosikki Herra Heinämäki ja Lato-orkesteri saavat 3.4. seurakseen suuren joukon Pirkanmaan musiikkiopiston ja Tampereen konservatorion nuoria orkesterilaisia ja tanssijoita. Konsertin jälkeen pääsee itse kokeilemaan soittimia.

Suomen kuuluisimmat YouTube-tähdet lähtevät nyt ensimmäistä kertaa valloittamaan konserttisaleja. Tampere-taloon TubeTour saapuu 27.3. Luvassa on huikea lavashow, livepelaamista, yleisöä osallistavaa ohjelmaa sekä meet&greet. Tapahtuma on ikärajaton, mutta alle 13-vuotiaita suositellaan osallistumaan yhdessä huoltajan tai sisaruksen kanssa. Vanhemmille on tarjolla oma info-osuus, jossa keskustellaan monipuolisesti sosiaalisessa mediassa toimimisesta.

Kevät tuo monitaiteelliset konserttielämykset

Musiikki ja valokuvat kertovat yhtenäistä tarinaa Lakkautettu kylä -konsertissa 27.4. Illan aikana kuullaan haitari-trancea, sota-ajan suosikkisävelmiä ja karjalankielistä arkistomateriaalia. Kansanmuusikko Anne-Mari Kivimäki on koonnut 10-henkisen orkesterin konserttiin, joka on osa hänen Taideyliopiston Sibelius-Akatemiaan tekemäänsä tohtorintutkintoa. Alkukuvana esitetään Tommi Kainulaisen ohjaama lyhytelokuva Sijaton sielu.

Aina ajankohtaisista Vladimir Vysotskin lauluista kuullaan tuoreita tulkintoja äitienpäivänä 8.5. Vysotskin lyriikka nousee esiin mm. Pirkko Saision osuvissa suomennoksissa. Konsertissa esiintyvät Martti Suosalo (laulu), Nora Raikamo (laulu, viulu), Jarkko Lahti (laulu), Kiureli Sammallahti (laulu, harmonikka) ja
Valtteri Bruun (laulu, kitara).

Pienessä salissa 18.5. nähtävä Fabulous Bäckström Brothers on kriitikoiden ylistämä hulvaton teatteriesitys veljeksistä elämänsä automatkalla halki Yhdysvaltojen. Oopperalaulajaveljekset Jouni ja Petri Bäckström ovat lyöneet hynttyyt yhteen pianisti Jukka Nykäsen kanssa. Ohjaajana ovat komedian mestarit Toby Parkin ja Aitor Basaurin kansainvälisesti tunnustetusta Spymonkey-ryhmästä.

Alkukesän huipentaa 12.6. Jannen ja Ainon tarina, joka on Pispalan Sottiisin kansainvälisen kansantanssifestivaalin päätöskonsertti. Kyseessä on kansallissäveltäjämme Jean Sibeliuksen kunniaksi tehty ja kansanballadiksi sävelletty yli 40 esiintyjän tanssiteos. Käsikirjoitus, koreografia ja ohjaus on Petri Kauppisen ja Milla Korjan käsialaa, musiikista vastaa Ville Ojanen ja Ostrobothnian Folk Orchestra. Päärooleja tähdittävät Johanna Iivanainen, Timo Rautiainen, Heidi Kultanen, Mitja Pilke ja Aapo-Matti Puhakka

Lipunmyynti nyt julkaistavaan kevään ohjelmistoon alkaa maanantaina 7.12. Tampere-talon Lipputoimistossa, Kulttuurimyymälä Aplodissa ja Lippupisteessä. Osa lipuista myynnissä myös Tiketissä.

Koko kevään jo myynnissä oleva konserttiohjelmisto: www.tampere-talo.fi/tapahtumakalenteri

Pressikuvat

Lisätietoja

Ohjelmapäällikkö Marko Stenström, puh. 050 579 9226, marko.stenstrom@tampere-talo.fi

Pressiliput ja haastattelupyynnöt

Tiedottaja Anne Sivula, puh. 03 243 4250, anne.sivula@tampere-talo.fi

Tampere-talo on monipuolinen, laajaa asiakaskenttää palveleva kulttuurin, konserttien ja kokouspalveluiden tarjoaja. Se on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus, joka on toistuvasti valittu Suomen kongressitalojen kärkeen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki