Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Suomalaiset hajottivat älypuhelimiaan 350 miljoonalla

SquareTrade

Suomalaiset hajottivat älypuhelimiaan 350 miljoonalla

Julkaistu: 26.09.2014 klo 10:02
Julkaisija: SquareTrade

Laajaan eurooppalaiseen tutkimukseen osallistui 13 000 vastaajaa

Suomalaiset ovat hajottaneet ja korvanneet rikkoutuneita älypuhelimiaan huiman 350 miljoonan euron edestä vuodesta 2007. Eurooppalaisen tutkimuksen teki amerikkalainen SquareTrade Inc, johtava älypuhelinten vakuuttamiseen ja korvaamiseen erikoistunut amerikkalaisyhtiö. Tutkimus osoitti merkittäviä eroja älypuhelinten omistajissa ja elämäntavoissa.

Suomalaiset ovat ahkeria älypuhelinten omistajia ja käyttäjiä. Ennen kuin ryntäät kauppaan uusimpien iPhone 6:n perään, kannattaa huomioida seuraavat seikat:

•  Iphonen omistaja rikkoo puhelimensa 24% todennäköisemmin kuin Android-puhelimen omistaja
  • Lemmikinomistajat ovat riskiryhmää! Lemmikkieläimen omistajan älypuhelin rikkoutuu 34 prosenttia suuremmalla todennäköisyydellä kuin käyttäjillä, joilla ei ole lemmikkiä.
  • Miehet ovat kömpelömpiä tai huolettomampia älypuhelintensa kanssa kuin naiset. Miehen älypuhelin rikkoutuu 31% useammin kuin naisen puhelin.

”Numerot puhuvat puolestaan: älypuhelinten korjaamiset ja korvaamiset maksavat suomalaisille paljon rahaa. Oli yllättävää huomata että miehet ovat noin paljon naisia kömpelömpiä, tai huolimattomampia, laitteidensa kanssa.”, SquareTrade Europen toimitusjohtaja Kevin Gillan sanoo.

”Yhä useamalla henkilöllä on älypuhelin ja niitä myös käytetään enemmän kuin koskaan aikaisemmin: Sähköposteihin, kuvien ottamiseen, sosiaalisen median kuluttamiseen ja toisinaan niillä myös soitetaan puheluita. Usein älypuhelinta ei osteta kerralla vaan niiden hinta maksetaan liittymämaksun yhteydessä kuukausittain. Emme aina ymmärrä miten arvokkaita ne ovat, ennen kuin puhelin hajoaa. Esimerkiksi uusi iPhone 6 rikkoutuneen tilalle voi maksaa hiuksia nostattavan summan.”

"Älypuhelimista on tullut välttämättömyys yhä useammille ja siksi uskomme että vakuutusehdoissa korvaavan laitteen lähettäminen rikkoutuneen tilalle jo seuraavaksi päiväksi on nykyään välttämätöntä”, Gillan jatkaa.

SquareTrade on SquareTrade Inc:in rekisteröity tuotemerkki. Suomen data: Tutkimuksen metodologia ja otanta: 1. SquareTraden eurooppalainen älypuhelinkysely suoritettiin elokuussa 2014 online-tutkimusyhtiöiden ResearchNow ja Qualtrics toimesta. Kyselyyn osallistui yli 13 000 älypuhelimen omistajaa Euroopassa. 2.Valuuttakurssit 14.8.2014 bloomberg.com. 3. Deloitte Global Mobile Consumer Survey, heinäkuu 2013. 4. The World Factbook, CIA. 5. Googlen 2013 tutkimus “Our mobile planet smartphone”. 6 GSMA Intelligence.

Mediayhteydet:

Janne Salonen

JustPR Suomi

janne.salonen@justpr.co.uk

"SquareTrade turvaa mobiililaitteita ja tabletteja, ja muuta kuluttaja-elektroniikkaa toimintahäiriöiltä, vahingoilta ja arkipäivän tapaturmilta. Toisin kuin vanhanaikaiset takuut, SquareTrade on suunniteltu tämän päivän kuluttajalle. Yhtiö käyttää uusinta tekniikkaa tavoitteenaan 100-prosenttisen ongelmaton korvausprosessi.Lisätietoja: www.squaretrade.com.

SquareTrade on SquareTrade Inc:in rekisteröity tuotemerkki. Kaikki muut yhtiö- ja tuotenimet kuuluvat omistajilleen eikä SquareTrade ole sidoksissa, sponsoroituna,valtuutettuna tai muuten vastuussa edellä nimetyistä yhtiöistä. "