Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Sun Trion levynjulkaisukonsertti päättää TTT-Klubin kevätkauden lauantaina 16.5.

Tampereen Työväen Teatteri

Julkaistu: 06.05.2015 klo 08:34
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

Oman sukupolvensa jazz-muusikoiden parhaimmistoon kuuluvat taiteilijat Jorma Kalevi Louhivuori, Antti Lötjönen ja Olavi Louhivuori esiintyvät TTT-Klubilla lauantaina 16.5. klo 22. Tapahtuma on TTT-Klubin viimeinen kevätkaudella.

Sun Trion odotettu esiintyminen TTT-Klubilla on yksi yhtyeen uuden albumin In The Dreamworld levynjulkaisukonserteista Suomessa. Kansainvälisen jakelun takaava italialainen levymerkki Cam Jazz on julkaissut aiemmin mm. Kenny Wheelerin ja Chick Corean levytyksiä. Uudella materiaalillaan Sun Trio on soittanut viimeksi Helsingissä (Malmitalo 7.4.) ja seuraavaksi Turussa 22.5. (Flame Jazz, Monk).

Ajatus Sun Triosta syntyi, kun Louhivuoren veljekset Kalevi ja Olavi kiersivät yhteisellä kiertueella Aasiaa ja Australiaa. Bändiin liittyi luottobasisti Antti Lötjönen, ja näin iskukykyinen trio oli valmis. Niin valmis, että pian perustamisensa jälkeen se voitti vuonna 2006 Islannissa pohjoismaisen Young Nordic Jazz Comets -kilpailun Kalevin pokatessa samalla parhaan solistin palkinnon.

Tänään Sun Trio soittaa jo varttuneiden sarjassa. Yhtyeen viime kesän ohjelmaan kuului Pohjois-Amerikan kiertue alan suurimmissa tapahtumissa, kuten Rochester Jazz Festival, Vancouver Jazz Festival ja Victoria Jazz Festival, sekä esiintymiset valikoiduilla klubeilla, esimerkiksi New Yorkin Nublussa.

Sun Trion keulakuva, maan kuumimpiin trumpetisteihin kuuluva Jorma Kalevi Louhivuori (J.K.L) on esiintynyt mm. European Jazz Orchestran, Dave Liebmanin ja Bob Mintzerin kanssa. Hänet tunnetaan lisäksi Ricky-Tick Big Bandin, The Northern Governorsin ja Yonan yhtyeen riveistä.

Show klo 22, ovet klo 21.30.

www.suntrio.fi

Pressikuvat

Pressiliput, lisätiedot ja haastattelupyynnöt
tiedottaja, ohjelmatuottaja Mika Kauhanen, puh. 050 401 8252, mika.kauhanen@ttt-teatteri.fi