Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Robinista Suomen World Visionin lasten oikeuksien lähettiläs ”Kaikilla lapsilla pitäisi olla oikeus leikkiin ja iloon”

Suomen World Vision

Julkaistu: 08.10.2015 klo 09:25
Julkaisija: Suomen World Vision

Suomen suosituin popartisti Robin tukee Suomen World Visionin lastensuojelutyötä Kenian Ng´oswetissa, jotta lasten oikeudet koulutukseen, leikkiin ja iloon toteutuisivat.

– Olen käynyt Afrikassa ja nähnyt, millaisissa olosuhteissa lapset elävät. Harvalla on mahdollisuus käydä koulua tai elää normaalia lapsen elämää. Kaikilla lapsilla pitäisi olla oikeus myös leikkiin ja iloon. Haluan tukea työtä, joka mahdollistaa lapsille nuo perusoikeudet, Robin sanoo.

Ng’oswetin aluekehitysohjelma sijaitsee Länsi-Keniassa 400 kilometrin päässä Nairobista. Seutu on hyvin köyhää.

– Alueen lapsista vain noin puolet pääsee kouluun. Perheet tarvitsevat lapsia hakemaan puhdasta vettä ja hoitamaan karjaa. Leikkiin tai koulunkäyntiin ei yksinkertaisesti jää aikaa, Suomen World Visionin lasten oikeuksien neuvonantaja Annette Gothóni sanoo.

Suomen World Visionin tuella lapsia kannustetaan osallistumaan lastenkerhoihin ja oppilaskuntiin. Lapset oppivat elämäntaitoja, jotka liittyvät mm. hyvään itsetuntoon ja lasten oikeuksien edistämiseen.

– Tavoitteena on, että yhteisöissä kiinnitetään entistä enemmän huomiota yleiseen turvallisuuteen sekä lasten ja nuorten hyvinvointiin ja oikeuksien toteutumiseen. Alueen kehittyessä myös leikkiin jää enemmän aikaa, Gothóni jatkaa

Robin aloittaa varojen keräyksen komeasti Helsingin Kulttuuritalon konsertissa lauantaina 14. marraskuuta. Kyseessä on Robinin ainoa ikärajaton konsertti pääkaupunkiseudulla koko syksynä.

Yhdessä Robinin kanssa Kulttuuritalon lavalla nähdään Elastinen, Kasmir, Mikael Gabriel, Club For Five, Brädi, Nikke Ankara, Santa Cruz, Jussi 69, Evelina, Vilma Alina, Tommy Lindgren ja Iiro Rantala. Illan aikana hankitaan uusia kummeja Ng´oswetin lapsille.

Yhdessä - Robin & World Vision – tv-konsertti esitetään Nelosella 11. joulukuuta kello 20.

Konsertin lipunmyynti alkaa keskiviikkona 14.10. klo 10.00 lipunmyyntipalvelu Liveto.fi:ssä.

Tapahtuman ja televisioinnin tuottaa Warner Bros. International Television Production Finland.

LISÄTIEDOT JA HAASTATTELUPYYNNÖT

Unna Lehtipuu, viestintäjohtaja, Suomen World Vision, unna.lehtipuu@worldvision.fi, p. 043 211 3175

Tara Kojonen, Robinin tiedottaja, Universal Music Oy, tara.kojonen@umusic.com, p. 050 467 3269

Hannu Sormunen, Robin Management, Hannu.sormunen@aspenmusic.fi, p. 040 505 7572