Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Plan edistää SuomiAreenassa tyttöjen koulutusta

Plan Suomi Säätiö

Plan edistää SuomiAreenassa tyttöjen koulutusta

Julkaistu: 18.07.2012 klo 13:08
Julkaisija: Plan Suomi Säätiö

Huippukoomikot esiintyvät Planin ja kehitysmaiden tyttöjen hyväksi to 19.7. SuomiAreenan kävijät voivat vedota koulutuksen puolesta Planin pisteellä Kansalaistorilla.

Plan Suomi on näkyvästi mukana SuomiAreenassa 18.–20. heinäkuuta. Planin tilaisuudessa ”Koomikot koulunpenkillä” suomalaiset huippukoomikot esiintyvät kehitysmaiden tyttöjen koulutuksen puolesta. Miitta Sorvali, Sanna Stellan, Pirjo Heikkilä, Teemu Vesterinen ja Antti Haapala muistelevat kouluaikojaan ja hauskuuttavat yleisöä Jazzkadun lavalla. Huumorin lomaan mahtuu vakavaa asiaa kehitysmaiden tyttöjen asemasta ja koulutuksen esteistä. Tapahtuma muistuttaa, että jokainen lapsi – niin tyttö kuin poika – ansaitsee laadukkaan koulutuksen ja hyvän ja turvallisen opettajan.

Planin osastolla Kansalaistorilla on esillä erityisesti Koska olen tyttö -kampanja, joka edistää kehitysmaiden tyttöjen oikeuksia. Osana kampanjaa ja Planin 75-vuotisjuhlavuotta Plan kerää suomalaisten nimiä Oikeus oppia -vetoomukseen, joka tähtää siihen, että 10 % Suomen kehitysyhteistyön määrärahoista käytetään koulutukseen ja että varoja kohdennetaan tyttöjen koulutukseen.

Koomikot koulunpenkillä – hupailu tyttöjen koulutuksen puolesta to 19.7. klo 15.45 Jazzkadun lavalla.
Plan Suomi mukana SuomiAreenan Kansalaistorilla (osasto 13) ke 18.7. – pe 20.7. klo 10–17. Tervetuloa!

Haastattelupyynnöt ja lisätiedot:
Plan Suomen tiedottaja Iida Riekko, p. 040 825 0252, iida.riekko@plan.fi

Plan on kehitysyhteistyöjärjestö, joka parantaa kehitysmaiden lasten elämänlaatua pysyvästi. Planin työn pääasiallisia rahoittajia ovat yksityiset, kummitoiminnassa mukana olevat ihmiset. Tärkeitä rahoittajia ovat myös ulkoasiainministeriö sekä yritykset. Uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton Plan perustettiin 1937, ja Suomessa toiminta alkoi 1998. Plan toimii yhteensä 68 maassa. Lisätietoja: www.plan.fi