Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Pelimusiikkia Madetojan salilla

Pelimusiikkia Madetojan salilla

Julkaistu: 04.09.2015 klo 13:30
Julkaisija: Oulu Sinfonia

Oulu Sinfonia tuo to 17.9. klo 19 Madetojan salille SCORE -pelimusiikkikonsertin, joka on vaikuttava elämys kaikkien aikojen suosituimpien pelien äänimaisemissa. Ympäri Skandinaviaa täysille katsomoille esitetyssä konsertissa kuullaan musiikkia mm. peleistä Super Mario™, The Legend of Zelda™, Halo, Final Fantasy, Amiga ja Skyrim tunnelmien vaihdellessa maailmanmusiikin eri vivahteista perinteisen konserttimusiikin tehokeinoihin. Idän ja lännen popmusiikkityylit suvereenisti hallitseva sopraano Sabina Zweiacker laulaa solistina ja kapellimestarina toimii Erkki Lasonpalo. Länsinaapurissamme tunnettu TV-persoona ja journalisti sekä SCORE-konsertin suunnittelija Orvar Säfström juontaa konsertin englanniksi. Konsertin kesto on noin 2 tuntia ja suositusikäraja on 7 vuotta.

Pelimusiikin aihepiireissä liikkuva paneelikeskustelu alkaa klo 18 Madetojan salin lämpiössä. Panelisteina ovat Orvar Säfström, tuottaja Magnus Johansson ja DJ Lobst3rina tunnettu video game sound designer Joonas Turner.

Leena Pälli, intendentti