Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Parhaat suomalaiset mobiilipalvelut palkittiin

Teknologiateollisuus ry

Parhaat suomalaiset mobiilipalvelut palkittiin

Julkaistu: 05.11.2014 klo 18:00
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Nuorten sosiaalinen yöelämäpalvelu Yossa  palkittiin suurimman kansainvälisen potentiaalin omaavana palveluna ja vei pääpalkinnon Paras Mobiilipalvelu 2014 -kilpailussa.

Valtakunnallisessa kilpailussa oli mukana yli 110 ehdokasta yhdessätoista sarjassa, joissa haettiin muun muassa parhaita teollisen internetin sovelluksia ja vähemmistöryhmille suunnattuja palveluita. Kilpailu toteutettiin yhteistyössä Teleforum ry:n, Teknologiateollisuus ry:n ja useiden elinkeinoelämän toimijoiden kesken. Tuomariston puheenjohtajana toimi opetus- ja viestintäministeri Krista Kiuru.

”Suomen Paras Mobiilipalvelu antaa taas hyvän poikkileikkauksen siitä, mitä kaikkea Suomessa on saatu mobiilirintamalla aikaan. Joukosta löytyy niin matkalla maailmanmaineeseen olevia sovelluksia ja pelejä kuin suomalaisten vanhusten ja vähemmistöryhmien elämää helpottavia palveluja ja terveydenhuollon sovelluksia. Kilpailussa oli mukana paljon startuppeja, mutta on hienoa, että myös monet perinteiset toimijat ovat ollleet ajan hermolla ja uudistaneet palveluitaan käyttäjäystävällisemmiksi. Jäämme jännityksellä seuraamaan mitä mielenkiintoista ensi vuoden kilpailu tuo tullessaan. Onnea kaikille voittajille!” toteaa Kiuru.

Mobiilipalveluiden tuottajien yhdistyksen Teleforum ry:n toimitusjohtaja Juhani Kivikangas kertoo kiinnostuksen kilpailua kohtaan kasvaneen huomattavasti viime vuodesta.

”Kaikkiin 11 kategoriaan saatiin hyvät top-kandidaatit, mutta markkinoilta olisi toivottu löytyvän vielä enemmän niin sanottua esineiden internetiä hyödyntäviä palveluja sekä vähemmistöryhmille suunnattuja palveluja. Oli ilahduttavaa nähdä että suomalaisilta pelienkehittäjiltä tulee joka vuosi uusia maailmanluokan pelejä, joita pelaavat maailmalla miljoonat.”

Sarjat ja voittajat listattu alla. Tarkemmat tiedot ja tuomariston perustelut kilpailun sivustolla http://www.bestmobileservice.fi/   ke 5.11. klo 18.00 alkaen. Materiaalit voi tilata myös etukäteen osoitteesta juhani.kivikangas@teleforum-ry.fi.

Median edustajat ovat tervetulleita palkintojenjakotilaisuuteen keskiviikkona  5.11. klo 17 alkaen osoitteeseen Teknologiateollisuus ry, Eteläranta 10, Neuvottelukeskus 2. krs., Auditorio.

LISÄTIETOJA:

Juhani Kivikangas (toimitusjohtaja, Teleforum ry)
puh. 040 556 1228, juhani.kivikangas@teleforum-ry.fi , www.teleforum-ry.fi

Jukka Viitasaari (johtaja, Teknologiateollisuus ry)
puh. 040 823 5507, jukka.viitasaari@teknologiateollisuus.fi , www.teknologiateollisuus.fi

Sarjat ja voittajat:

1. Ajanvietepalvelu: Aku Ankka Lataamo
  2. Yrityksen tehokkuutta tai tuottavuutta parantava palvelu: Elisa Etämittaus
  3. Paras mobiilia toiminassaan hyödyntävä yritys: Terveystalo
  4. Terveys- tai hyvinvointipalvelu: MeeDoc
  5. Peli: Best Fiends
  6. Hyötypalvelu: F-Secure Freedome
  7. Teollinen internet, M2M: Enevo
  8. Julkisen sektorin mobiilipalvelu: Yle Uutiset Uutisvahti
  9. Monikulttuurisuutta tukeva palvelu, kielivähemmistöille suunnattu palvelu: WordDive
  10. Senioripalvelu - palvelu ikääntyville: PieniPiiri
  11. KILPAILUN PÄÄPALKINTO: Parhaan kansainvälisen potentiaalin omaava palvelu: Yossa

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, joka edistää Suomen keskeisimmän vientialan kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialoja ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka. Teknologiateollisuus vastaa 55 prosentista Suomen viennistä ja 80 prosentista tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala työllistää suoraan noin 290 000 ja välillisesti noin 700 000 suomalaista. Jatkuvasti kehittyvä ja ajassa elävä teknologiateollisuus luo perustan suomalaiselle hyvinvoinnille.

Teleforum ry on digitaalisten palveluiden tuottajien vuonna 1990 perustama yhteistyöjärjestö. Valvomme puhelin-, mobiili- ja verkkopalveluja tuottavien jäsenyritystemme etuja sekä olemme mukana kehittämässä toimialan pelisääntöjä. Autamme rakentamaan maailmaa, jossa kännykkä ja digitaaliset palvelut näkyvät sekä arjen askareissa helpottamassa elämää että lisäämässä viihtymistä.