Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Paleface tunnelmoi akustisesti ja Edu Kettunen debytoi trubaduurina Tampere-talon Pienessä salissa

Tampere-talo Oy

Julkaistu: 05.10.2015 klo 09:21
Julkaisija: Tampere-talo Oy

Tulevana viikonloppuna Tampere-talossa kuullaan kahta lahjakasta musiikintekijää uudenlaisessa äänimaisemassa. Rapin ja hiphopin pioneeri Paleface esiintyy perjantaina 9.10. vaihteeksi akustisesti, ja lauantaina 10.10. Edu Kettunen tekee uuden aluevaltauksen trubaduurina.

Karri Paleface Miettisen kanssa tunnelmaa intiimillä ja akustisella keikalla luo monipuolinen rytmimusiikin taituri, kitaristi Aki Haarala. Vuonna 2014 edellisen albuminsa Luova tuho julkaissut Paleface kävi vastikään Brasiliassa tekemässä Favela Funk Finlandia -dokumenttia. Moneen paikkaan ehtivä artisti tunnetaan esiintymisistä myös mm. Tommy Lindgrenin ja Redraman eli Lasse Mellbergin kanssa Ricky-Tick Big Band & Julkinen Sana -kokoonpanossa. Uusin Korottaa Panoksii -albumi sai Helsingin Sanomissa täydet viisi tähteä.

Suomirockin merkkipaaluna pidetty Edu Kettunen tekee tänä syksynä uuden aluevaltauksen uransa ensimmäisellä trubaduurikiertueella. Takapihan Tarinoita -konsertti tarjoaa moniulotteisen kokemuksen Aleksis Kiven päivään sopivalla tavalla: Lavalle heijastetut videot ja still-kuvat sekä äänimaisemat tukevat kappaleita ja niiden tarinoita. Kettusen viimeisin albumi Kadonnut maailma on viime syksyltä.

Kettunen on paitsi musiikintekijä, myös taiteilija. Itseään hän nimittää mielellään usein käsityöläiseksi. Jo 80-luvun alussa uransa aloittanut taiteilija oli vuosia lähes kokonaan keikkailematta, mutta palasi estradeille muutama vuosi sitten uskollisten faniensa iloksi.

Pe 9.10. klo 18.30 Pieni sali
Paleface Intimissimo
Liput alk. 29 €, opiskelijat alk. 24 €
www.tampere-talo.fi/paleface
Pressikuvat

La 10.10. klo 19 Pieni sali
Edu Kettunen – Takapihan tarinoita
Liput alk. 29 €, opisk. 26 €
www.tampere-talo.fi/edukettunen
Takapihan tarinoiden esittelyvideo YouTubessa
Pressikuvat

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

Paleface: Sami Peura, Sam Agency Oy, puh. 040 590 0290, sami.peura@samagency.fi

Edu Kettunen: Olli-Pekka Marttala, Kaiku Agency Oy, puh. 040 571 8814, ossian@kaikuagency.fi

Pressiliput

Tiedottaja Anne Sivula, Tampere-talo, puh. 03 243 4250, anne.sivula@tampere-talo.fi

Tampere-talo on monipuolinen, laajaa asiakaskenttää palveleva kulttuurin, konserttien ja kokouspalveluiden tarjoaja. Se on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus, joka on toistuvasti valittu Suomen kongressitalojen kärkeen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki