Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Oulu Sinfonian lastenkonsertissa Uppo-Nalle löytää ystävän

Oulu Sinfonia

Oulu Sinfonian lastenkonsertissa Uppo-Nalle löytää ystävän

Julkaistu: 31.08.2016 klo 12:00
Julkaisija: Oulu Sinfonia

Oulu Sinfonia soittaa Madetojan salissa to 8.9. klo 18 ja pe 9.9. klo 10  konsertin, joka on suunnattu erityisesti lapsille.

Uppo-Nalle löytää ystävän on Elina Karjalaisen rakastettuun klassikkoteokseen pohjaava koko perheen musiikkinäytelmä, joka liikkuu ystävyyden ja toistemme hyväksymisen teemoissa. Kyösti Haatasen säveltämä teos on voittanut Kuopion sävellyskilpailun vuonna 2010, jolloin se sai ensiesityksensä konserttiversiona. Pohjoinen Oopperakomppania on esittänyt teosta Oulun alueen kouluissa ja LuostoClassicissa pianosäestyksellä, mutta nyt näyttämölle ohjattu versio esitetään ensimmäisen kerran sinfoniaorkesterin kanssa kapellimestari Andres Kaljusten johdolla. Ohjauksesta vastaa Anna-Kaisa Järvi ja rooleissa ovat mm. Oulun oopperaprodukteista tutut Sari Hourula ja Antti Annola, Otto Wallenius ja Lappeenrannan laulukilpailuissa menestynyt Jussi Juola sekä monipuoliset muusikot Jenni Kinnunen, Tuomo Rahko ja Aki Saarela.  Konsertin kesto on noin tunti ja se on suunnattu erityisesti 5-11-vuotiaille lapsille ja heidän vanhemmilleen.

Uppo-Nalle löytää ystävän
to 8.9. klo 18 ja
pe 9.9. klo 10, Madetojan sali

Andres Kaljuste, kapellimestari
Anna-Kaisa Järvi, ohjaus
Jarkko Lehmus, koreografia
Rooleissa:
Uppo-Nalle — Antti Annola
Reeta — Jenni Kinnunen
Vanha kalastaja, Vanha kissa ja Sukellusveneen kapteeni — Jussi Juola
Laulava Lintukoira sekä Sukellusveneen perämies — Tuomo Rahko
Äiti, Sukellusveneen matruusi — Sari Hourula
Raitis Hai, Eläinlääkäri sekä Usko, Toivo & Rakkaus -laivan kapteeni — Aki Saarela
Usko, Toivo & Rakkaus -laivan perämies sekä pianisti — Petteri Turunen

Puvustus — Oulun seudun ammattiopiston vaatetusartesaaniopiskelijat Johanna Pelkosen ja Ritva Marttila-Vesalaisen johdolla

Lisätietoja ja liput: http://www.oulusinfonia.fi/konserttipohja/uppo-nalle-loytaa-ystavan.html

Lisätietoja http://nocpok.fi/esitys/uppo-nalle/

Oulu Sinfonia on Pohjois-Suomen ainoa ja EU-alueen pohjoisin sinfoniaorkesteri. Orkesterissa soittaa 61 ammattimuusikkoa ja ylikapellimestarina on vuodesta 2013 alkaen toiminut useissa kapellimestarikilpailuissa palkittu Johannes Gustavsson, jonka sopimus jatkuu aina kesään 2018 saakka. Gustavsson pitää erityisen tärkeänä tuoda esiin pohjoismaista musiikkia, minkä lisäksi Oulu Sinfonian ohjelmistossa on säännöllisesti tarjolla myös laaja kattaus eri aikakausien orkesterimusiikkia, lastenkonsertteja, oopperaa ja viihdettä.