Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Nuorille suunnattu musiikkivideotyöpaja Oulun Musiikkivideofestivaaleilla

Oulun Musiikkivideofestivaalit ry

Nuorille suunnattu musiikkivideotyöpaja Oulun Musiikkivideofestivaaleilla

Julkaistu: 16.08.2013 klo 10:59
Julkaisija: Oulun Musiikkivideofestivaalit ry

Oulun Musiikkivideofestivaalit ry ja Valveen elokuvakoulu järjestävät nuorille suunnatun musiikkivideotyöpajan lauantaina 24.8. Päivän aikana voi kuvata videon omalle bändilleen tai vaihtoehtoisesti valita videoitavan kappaleen Hittivideo-kokoelmalta. Myös oman kappaleensa voi antaa muiden osallistujien kuvattavaksi.

Työpajaan voivat osallistua kaikki musiikkivideoiden tekemisestä kiinnostuneet. Aiempaa kokemusta musavideoiden tekemisestä ei edellytetä, eikä osallistujilla tarvitse olla myöskään bänditaustaa.

Asiantuntijana työpajassa vierailee kotimainen ohjaaja Teemu Niukkanen. Vuonna 2010 festivaalin pääpalkinnon, Kultapumpelin voittanut Niukkanen on ansioitunut musiikkivideo- ja mainoselokuvaohjaaja, joka tunnetaan vahvasta tyylistään. Niukkanen saapuu työpajaan kertomaan työstään ja antamaan ammattilaistason neuvoja musiikkivideoiden tekemiseen. Työpajan ohjaamisesta vastaa Valveen elokuvakoulu.

Valmiit tuotokset esitetään Oulun Musiikkivideofestivaalilla sunnuntaina 25. elokuuta klo 16. Osallistujat saavat valmiit videot itselleen dvd:llä työpajan jälkeen.

Hittivideo-musiikkivideotyöpaja järjestetään lauantaina 24. elokuuta klo 10­–16 Kulttuuritalo Valveella (Hallituskatu 7). Työpaja on maksuton. Siihen voi osallistua yksin tai kaverin kanssa. Myös bändit ovat tervetulleita. Kaikkien pajaan tulijoiden täytyy ilmoittautua ennakkoon, sillä paikkoja on rajoitettu määrä. Ilmoittautuneille lähetetään lisätietoa ennen työpajaa.

Ilmoittautuminen Valveen elokuvakoululle sähköpostitse osoitteeseen videopaja(at)ouka.fi tai puhelimitse 08–55847536.

Oulun Musiikkivideofestivaalien 20-vuotisjuhlia vietetään 21.–25. elokuuta. Valkokankaalle heijastetaan lähes 400 uutta kotimaista videota ja juhlavuoden klassikoita. Näytöksissä yleisöä viihdyttävät artisti- ja ohjaajavieraat, ja baareihin levittäytyvä oheisohjelma tarjoaa yleisölle niin sielun kuin ruumiinkin ravintoa.

Oulun Musiikkivideofestivaalien ohjelmisto: http://www.omvf.net/fi/ohjelmisto-2013

Lisätiedot:

Maija Laine