Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Muusat valtaavat Oulun jo 13. kertaa elokuussa

Muusat valtaavat Oulun jo 13. kertaa elokuussa

Julkaistu: 13.06.2016 klo 15:23
Julkaisija: Oulun Muusajuhlat

Muusajuhlat tuo Oulun seudulle jälleen runoilijoita, kirjailijoita, muusikoita ja muita taiteilijoita eri puolilta Suomea. Yli kuusikymmentä sanataiteellista tapahtumaa kutsuvat kävijöitä kuuden päivän ajan, 9.–14. elokuuta.

Poikkitaiteellisen sanataidefestivaalin tähtivieraiksi on kutsuttu kirjailija-kuvataiteilija Hannu Väisänen ja tähtitieteilijä Esko Valtaoja yhteistyössä Oulunsalo Soi -kamarimusiikkifestivaalin kanssa. Lisäksi Muusajuhlilla esiintyvät mm. Markus Leikola, Ville Pirinen, Teemu Mäki, Tuula Amberla, Pauliina Vanhatalo, Kari Tykkyläinen ja Mieskuoro Huutajat.

Oulun Muusajuhlilla kuullaan tuttuun tapaan runoesityksiä, kirjailijahaastatte­luja ja kirjallisuuskeskusteluja, mutta mukana on myös muun muassa sarjakuvaa, elokuvaa, mu­siikkia, stand up -komiikkaa ja kirjoittaja-koulu­tusta. Päätapahtumapaikkoina toimivat kirjastot Haukiputaalla, Kempeleessä, Kiimingissä, Oulunsalossa ja kaupunginkirjasto Oulun keskustassa. Tilaisuuksia järjestetään lisäksi mm. kelluvalla Kesän Saunalla Tuirassa, kulttuuritalo Valveella, ravintola Tubassa ja galleria koomassa.

Oulun Muusajuhlista on kehittynyt Oulun seudun merkittävin kirjallinen kulttuuritapahtuma, jonka monipuolisesta ja laadukkaasta ohjelmatarjonnasta riittää valinnanvaraa kaikenikäisille sanataiteen ystäville. Tapahtumia järjestetään laajalla alueella Oulun seudulla, ja suurin osa niistä on pääsymaksuttomia. Ohjelmisto esitellään sivustolla www.huutomerkki.fi/muusajuhlat/2016. Oulun juhlaviikkojen ohjelmistoon lukeutuvan festivaalin tuottaa kirjoittajayhdistys Huutomerkki ry.

Lisätietoja: Tuottaja Kari Miettunen, puh. 050 363 9259, kari.ensio.miettunen@gmail.com