Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Marja-Leena Pétas-Arjava kansainvälisen musiikkikilpailuverkoston varapresidentiksi

Suomen Kulttuurirahasto

Julkaistu: 18.05.2015 klo 10:48
Julkaisija: Suomen Kulttuurirahasto

Kansainvälisen Mirjam Helin -laulukilpailun pääsihteeri, musiikin maisteri Marja-Leena Pétas-Arjava on valittu kansainvälisen musiikkikilpailujen federaation (World Federation of International Music Competitions, Geneve) varapresidentiksi kolmivuotiskaudelle 2015-2018. Federaatio on maailmanlaajuinen, arvostettujen musiikkikilpailujen ja organisaatioiden verkosto, johon kuuluu noin 120 jäsentä.

Federaation tehtävänä on ammattimaisesti johdettujen kilpailujen kautta tunnistaa nuoria musiikkialan lahjakkuuksia ja laajan kansainvälisen verkoston kautta edistää heidän urakehitysmahdollisuuksiaan. Suomalaisilla kansainvälisillä musiikkikilpailuilla on laajalti tunnustettu rooli tässä tehtävässä. Federaatioon kuuluvat myös Kansainvälinen Sibelius - viulukilpailu ja Kansainvälinen Maj Lind -pianokilpailu.

Suomen Kulttuurirahasto järjestää Kansainvälisen Mirjam Helin -laulukilpailun joka viides vuosi. Viimeksi kilpailu järjestettiin elokuussa 2014 ja voittajiksi valittiin ukrainalainen sopraano Kateryna Kasper sekä korealainen tenori Beomjim Kim. Kilpailu on tarkoitettu esiintymiskypsyyttä omaavien nuorten laulajien valiojoukolle ja se tunnetaan laajasta ohjelmistovaatimuksestaan.

Lisätiedot:

Marja-Leena Pétas-Arjava, puh. 050 501 5026, mp@mirjamhelin.fi

www.mirjamhelin.fi

Suomen Kulttuurirahasto on yksityinen säätiö. Se tukee maamme kulttuurielämää myöntämällä apurahoja keskusrahastosta ja 17 maakuntarahastosta tieteen, taiteen ja kulttuurielämän eri aloilla toimiville henkilöille ja yhteisöille. Kulttuurirahastolla on myös omaa kulttuuritoimintaa. Lisätiedot osoitteesta www.skr.fi.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki