Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Loppuunmyyty festivaali soi Koitelissa lauantaina

Koiteli Elää ry

Loppuunmyyty festivaali soi Koitelissa lauantaina

Julkaistu: 13.08.2014 klo 00:52
Julkaisija: Koiteli Elää ry

Tulevana lauantaina 16.8. Koitelin luonnonkauniiseen koskimaisemaan keräännytään nauttimaan elokuisesta illasta ja musiikkitaivaan tähdistä. Neljättä kertaa järjestettävän Koiteli Elää – akustisen musiikin festivaalin esiintyjäkaartissa on sekä valtakunnallisesti tunnettuja nimiä että paikallisia lahjakkuuksia. Ennätysajassa loppuunmyyneellä festivaalilla esiintyvät muun muassa Samuli Putro Band, Redrama, Kaija Kärkinen & Ile Kallio sekä Sir Elwood Duo.

Päätapahtumapaikka on Koitelin Sahasaari, jonne saavutaan koskien yli, riippusiltaa pitkin. Illan hämärtyessä vapaana virtaava Koitelinkoski ja sen rantakalliot valaistaan sadoin kynttiläsoihduin. Henkeäsalpaavan kaunis miljöö tarjoaa niin esiintyjille kuin kuulijoillekin ainutlaatuisen herkän ja intiimin musiikkielämyksen.

Uusi Klubilava tarjoaa intiimejä keikkoja

Tapahtuma laajenee tänä vuonna toisella esiintymislavalla, mikä mahdollistaa laajemman esiintyjäkaartin. Päälavan lisäksi Koitelin Tunnelmatuvan yhteyteen on rakennettu Klubilava, jossa intiimeistä vedoista vastaavat mm. Voice of Finlandin viime kaudelta tutut Julia Väyrynen sekä Tiia Erämeri. Myös Tunnelmatupa on tänä vuonna festivaaliväelle avoinna. Vaikka festivaali on laajentunut vuosi vuodelta, tapahtuma halutaan jatkossakin pitää pienenä ja tunnelmaltaan klubikeikkamaisena.

Soitto alkaa Koitelissa klo 15.15 ja jatkuu yli puolen yön. Omilla autoilla saapumista kehotetaan välttämään, sillä alueella on parkkitilaa rajoitetusti. Koiteliin liikennöi festaribussi Kiimingin keskustasta klo 15-18 aina tasatunnein ja puolelta. Bussia varten kannattaa varata käteistä mukaan. Festaribussi lähtee entisen kunnantalon edustalta, jonne pääsee Oulusta bussilla numero 35. Yöllä Koitelista lähtee linja-autoja niin jatkoklubille Sport It! –baariin kuin Kiiminki-Jääli-alueellekin. Yön festaribussit ja sisäänpääsy jatkoklubille ovat festivaalivieraille ilmaisia.

Festivaalivieraita kehotetaan tutustumaan festivaali-infoon tapahtuman verkkosivuilla.

Koiteli Elää mukana matalan kynnyksen mielenterveystyössä

Koitelissa on ensimmäisenä Suomessa oma festaripsykologi, jonka juttusilla festivaalivieraat voivat käydä tapahtuman aikana. Psykologi, FT Petri Juujärvi, tarjoaa keskusteluapua erilaisiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin.  Keskustelut ovat luottamuksellisia ja sisältyvät festivaalirannekkeen hintaan.

Koiteli Elää ry haluaa toiminnallaan keskittyä Koitelin alueen kulttuurielämän virkistyttämiseen ja erilaisten tapahtumien tuottamiseen Koitelin komeille kallioille. Yhdistyksen jäsenet ovat kaikki kulttuurista ja Koitelista innostuneita ihmisiä.

Yhdistyksen päätapahtumana toimiva Koiteli Elää -akustisen musiikin festivaali on osana Oulun Juhlaviikkoja. Kesällä yhdistys järjestää festivaalien lisäksi yhteislaulutilaisuuksia Koitelin Sahasaaressa. Kuluneen kesän lauluillat olivat menestyksekkäitä ja toiminta jatkuu seuraavana kesänä.

Lisätiedot:
Koiteli Elää ry
puheenjohtaja Sirpa Eskola
sirpa@koitelielaa.fi

Materiaalipankki kuvin ja logoin osoitteessa: www.koitelielaa.fi/materiaalipankki.html