Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Legendaarista rockia ja juurevaa bluesia 16. syyskuuta Tampere-talossa

Tampere-talo Oy

Legendaarista rockia ja juurevaa bluesia 16. syyskuuta Tampere-talossa

Julkaistu: 10.09.2014 klo 08:00
Julkaisija: Tampere-talo Oy

Saisiko olla rockia Britanniasta vai bluesia Amerikasta? Tiistaina 16. syyskuuta Tampere-talon Isossa salissa hurmaa The Hollies, lauluharmonioistaan tunnettu rockin pioneeri, kun taas Pienessä salissa svengaa Royal Southern Brotherhood, New Orleansin soundilla soittava huippukokoonpano.

The Hollies vakuuttaa tunnetulla hittikavalkadillaan, lyömättömällä karismallaan ja kymmenien vuosien kokemuksellaan. Yhtye esiintyy tällä hetkellä Tony Hicksin ja Bobby Elliottin johdolla. Vuonna 1962 perustetun bändin tavaramerkki on moniääninen ja melodinen soundi.

Tunnetut pop-hitit ihastuttavat yhä: I’m Alive, Bus Stop, Long Cool Woman (In A Black dress), He Ain’t Heavy He’s My Brother, The Air That I Breathe. Vuonna 1993 yhtye palkittiin Ivor Novello Awardilla, joka oli kunnianosoitus merkittävästä myötävaikutuksesta brittiläiseen musiikkiin. Vuonna 2010 The Holliesin menestys palkittiin paikalla Rock ’n’ Roll Hall of Famessa.

Royal Southern Brotherhood on unelmien täyttymys kaikille New Orleans -soundin ystäville. Yhtyessä soittaa kaksi USA:n etelävaltioiden merkittävintä musiikkisukua, Nevillet ja Allmanit. Neville Brothers -yhtyeen laulaja Cyril Neville tuo mukaan ainutlaatuisen soundinsa. Kovaa kitaraosaamista yhtyeeseen lataavat Honeytribe-yhtyeestään tunnettu Devon Allman ja menestyksekästä soolouraa tekevä laulaja-kitaristi Mike Zito.

Tampereen-keikka on viimeisiä, joilla yhtye esiintyy alkuperäisessä kokoonpanossaan. Zito on jäämässä pois ja keskittyy ensi vuoden alusta oman The Wheel -bändinsä pyörittämiseen.

The Hollies
Ti 16.9. klo 20 Iso sali
Liput alk. 61/52/38€
Pressikuva

Royal Southern Brotherhood
Ti 16.9. klo 19 Pieni sali
Liput alk. 29 €, opiskelijat, eläkeläiset ja työttömät 24 €
Pressikuvia
Keikkavideo

Lisätietoja
Ohjelmapäällikkö Marko Stenström, marko.stenstrom@tampere-talo.fi, puh. 050 579 9226

Medialiput
Tiedottaja Anne Sivula, anne.sivula@tampere-talo.fi, puh. 050 466 6687

Tampere-talo on monipuolinen, laajaa asiakaskenttää palveleva kulttuurin, konserttien ja kokouspalveluiden tarjoaja. Se on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus, joka on toistuvasti valittu Suomen kongressitalojen kärkeen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki