Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » KVR ja Mopo - kahden jazzyhtyeen minifestivaali TTT-Klubilla 15.2.

Tampereen Työväen Teatteri

KVR ja Mopo - kahden jazzyhtyeen minifestivaali TTT-Klubilla 15.2.

Julkaistu: 10.02.2014 klo 14:10
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

TTT-Klubin jazztapahtumien sarja jatkuu ensi lauantaina 15.2. klo 22 kahden yhtyeen minifestivaalilla. Suomi-jazzin konkarien KVR sekä rajoja rikkovan nuorekas Mopo soittavat molemmat oman settinsä. TTT-Klubin ilta on osa Suomen Jazzliiton järjestämää, yhdeksään kaupunkiin ulottuvaa kiertuetta.

Jussi Kannaste (saksofoni), Teemu Viinikainen (kitara) ja Joonas Riippa (rummut) eli lyhennettynä KVR haluaa kuopata hetkeksi instrumenttien perinteiset roolit. Saksofoni toimii ajoittain komppaajan roolissa kitaran soittaessa sooloa, rumpali käyttää rikkaasti erilaisia lyömäsoittimia luoden melodisia efektejä. Kannaste ja Viinikainen ovat säveltäneet triolle ohjelmiston, jota täydentävät tutuista jazzstandardeista sovitetut versiot. Ilmaisussaan KVR pyrkii tuoreuteen, rosoisuuteen ja luontevaan kommunikointiin.

Niin Flow Festivalin kuin Tampere Jazz Happeningin lavoilla riehakkaasti esiintynyt Mopo on monelle nuorelle musiikinystävälle "se" jazzbändi. Villi ja nuori, niin punkista kuin Suomen luonnosta ammentava trio suuntaa kovaa vauhtia myös ulkomaille. Mopo oli Suomen Young Nordic Jazz Comets -edustaja Tukholmassa kaksi vuotta sitten. Ääni ja vimma on huomattu virallisellakin taholla, sillä Suomen arvostelijain liitto myönsi vuoden 2013 Kritiikin Kannukset -palkinnon yhtyeen saksofonistille Linda Fredrikssonille. Trion muut jäsenet ovat Eero Tikkanen, kontrabasso ja Eeti Nieminen, rummut. Mopo julkaisee kiertueella uuden levynsä.

www.mopomopo.com

TTT-Klubi on avoinna esitysiltoina arkisin klo 18-22 ja viikonloppuisin klo 18-02 (04). Ikäraja 18 vuotta klo 20 jälkeen alkaviin esityksiin. A-oikeudet.

TTT-Klubi verkossa:

Pressikuvat:

Jazzliiton julkaisema tiedote:

tiedottaja, ohjelmatuottaja Mika Kauhanen, puh. 050 401 8252, mika.kauhanen@ttt-teatteri.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki