Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Kummit järjestää uuden lastentapahtuman Espoossa

Lastenklinikoiden Kummit ry

Kummit järjestää uuden lastentapahtuman Espoossa

Julkaistu: 08.04.2014 klo 11:00
Julkaisija: Lastenklinikoiden Kummit ry

Lauantaina 10. toukokuuta Barona Areenalla järjestettävä Teemu-nallen lastenkonsertti on Lastenklinikoiden Kummien ensimmäinen Espoossa järjestettävä hallitapahtuma. Janne Katajan ja Ulla Virtasen juontaman konsertin tähtinä nähdään Hevisaurus, Kengurumeininki, Tea sekä Satu Sopanen tuttiorkestereineen. Tapahtumassa on musiikkiesitysten lisäksi oheisohjelmaa pikkuväen iloksi. Perheen pienimmille kohdennetulla tapahtumalla tuetaan Espoossa sijaitsevaa Jorvin sairaalaa, joka on osa Helsingin yliopistollista keskussairaalaa (HYKS). Jorvissa hoidetaan vuosittain niin ikään suuri määrä lapsipotilaita sekä useita synnytyksiä.

Kummien yleisötapahtumia on tänä vuonna entistä enemmän Helsingin ulkopuolella – Espoon ohessa niitä järjestetään mm. Turussa, Oulussa ja Hämeenlinnassa. Tämän lisäksi pienempiä tapahtumia ja Kummivierailuja pidetään kaikilla lastenklinikkapaikkakunnilla.

Anne Knaster, p. 040 418 6547, anne.knaster@kummit.fi

Lastenklinikoiden Kummit ry tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Varoja kerätään erilaisin tavoin ympäri vuoden. Koko 20-vuotisena toimiaikanaan Kummit ry on tehnyt lahjoituksia n. 30 miljoonan euron edestä.