Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Koston vanki on Stefan Tegenfalkin dekkaritrilogian toinen osa

Bazar Kustannus Oy

Koston vanki on Stefan Tegenfalkin dekkaritrilogian toinen osa

Julkaistu: 26.02.2014 klo 09:30
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Ruotsalaisen Stefan Tegenfalkin rikosromaani Koston vanki jatkaa siitä, mihin Vihan aika jäi. Walter Gröhn ja Jonna de Brugge ovat kadonneen murhaajan jäljillä.

Dekkaritrilogian aloittaneessa Viha aika -teoksessa rikoskomisario Walter Gröhn ja tämän nuori kollega Jonna de Brugge saivat oudon murhasarjan tutkittavakseen. Kaikkia murhatapauksia yhdistää hallitsematon viha, eikä kukaan verityön tekijöistä ymmärrä tekemäänsä.

Koston vanki on trilogian toinen osa. Murhatutkinta polkee paikoillaan, eikä kukaan poliisissa enää tiedä mihin uskoa ja mitä he todellisuudessa etsivät. Totuuksia on yhtä monta kuin tutkinnassa palasia. Jonna de Brugge on saanut virkavapaata tutkimustyöstään Poliisiylihallituksen erikoistutkimusyksikössä PET:ssä, ja hän siirtyy Walter Gröhnin tiimiin lääninrikospoliisiin jatkamaan murhaajan jäljittämistä. Tämä tuntuu kadonneen kuin maan nielemänä. Tutkinnan mutkistuminen pakottaa poliisin ottamaan käyttöönsä myös kyseenalaiset keinot.
Ruotsalainen Stefan Tegenfalk on syntynyt vuonna 1965. Hän on työskennellyt pitkään IT-alalla ja ollut perustamassa Bredbandsbolagetia. Tegenfalkin esikoisteos Vihan aika ilmestyi vuonna 2009. Walter Gröhn ja Jonna de Brugge -trilogian päättävä Den felande länken ilmestyi vuonna 2011. Tegenfalk on kirjoittanut dekkarisarjalle myös itsenäisen jatko-osan Pianostämmaren (2012). SVT on ostanut oikeudet kirjoista tehtävään televisiosarjaan.

Ruotsinkielinen alkuteos: Nirvanaprojektet
Suomennos: Tiina Sjelvgren
Sidottu / 447 sivua
KL: 84.2
Kirjan ilmestymispäivä: 26.2.2014

Vihan aika -romaanista kirjoitettua:
”Keitos on onnistunut. Dialogi sujuu, juoni kulkee ja yllätyksiä tarjoillaan juuri sopivasti.”
Lea Karhu, Helsingin Sanomat

Lisätiedot, haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet

Bazar Kustannus Oy, viestintäpäällikkö Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja@bazarkustannus.fi

LIITTEET: Koston vanki_kansi, Stefan Tegenfalk (c) Eva Lindblad, Tiedote_Koston vanki_pdf