Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Kesän vieraat päättivät Oulunsalo Soi –festivaalin

Oulunsalo Soi - Oulun seudun musiikkijuhlat

Kesän vieraat päättivät Oulunsalo Soi –festivaalin

Julkaistu: 04.08.2014 klo 10:00
Julkaisija: Oulunsalo Soi - Oulun seudun musiikkijuhlat

Oulunsalo Soi -musiikkijuhlat päättyivät sunnuntai-iltana Kesän vieraat -konserttiin, jossa basso Mika Kares, pianisti Marita Viitasalo ja näyttelijä Esko Salminen esittivät F. Schubertin Winterreise-laulusarjan. Konsertti oli yksi festivaalin suosituimmista, ja vaikuttava esitys sai erittäin ihastuneen vastaanoton. Festivaalille saapui jälleen ulkomaisia huipputaiteilijoita: sellisti Trey Lee ja Danel-kvartetti esiintyivät useissa konserteissa. Tenori Tuomas Katajala ja kamariorkesteri Barocco Boreale keräsivät kehuja avajaiskonsertissa. Lauantaina pianisti Laura Mikkola esiintyi soolona ja yhdessä Danel-kvartetin ja Trey Leen kanssa.

Hailuodon Parokkispelit oli jo ennakkoon loppuunmyyty. Hailuodon kirkon Virvatuleen ja Vilkettä, pilkettä! -jazzkonsertti möivät salit täyteen. Tunnelma oli lämmin, mistä oli kiittäminen sekä säätä että erinomaista yleisöä, joka kiitti Hailuodon kirkkokonsertista Danel-kvartettia ja Trey Leetä seisten. Festivaalin taiteellisena johtajana jatkaa myös ensi vuonna kiiminkiläislähtöinen mezzosopraano Virpi Räisänen. Tulossa on mm. utajärveläisestä runonlaulajasta Lusia Rusintyttärestä kertova ooppera ja kansainvälisen kamariorkesterin vierailu.

Vuoden kuvataiteilija Karoliina Paapan näyttely on esillä Oulunsalon kirjastossa elokuun loppuun saakka.

Tapahtuman tuotti tänä vuonna Oulu-opisto yhteistyössä kannatusyhdistys Oumuska ry:n kanssa. Festivaali on osa Oulun juhlaviikkoja. Oulunsalo Soi järjestetään jälleen ensi vuoden elokuussa.

Lisätiedot: tuottaja Jenny Kilponen, 044 333 5581, jenny@oulunjuhlaviikot.fi