Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Katri Helena suojelijaksi naisten EM-perhokalastusjoukkueelle

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö

Katri Helena suojelijaksi naisten EM-perhokalastusjoukkueelle

Julkaistu: 17.03.2016 klo 16:21
Julkaisija: Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö

Perhokalastuksen naisten maajoukkue on historiallisesti ensimmäistä kertaa lähdössä edustamaan Suomea Puolassa lokakuussa pidettävään viralliseen perhokalastuksen Euroopan mestaruuskilpailuun. Joukkueen suojelijaksi on lupautunut itsekin innokas perhokalastaja, Suomen sinivalkoinen ääni Katri Helena. Hän oli mukana vuonna 2012 järjestetyssä ensimmäisessä naisten perhokalastuksen Suomen mestaruuskilpailussa kilpailijana ja suojelijana. Sijoitus oli tuolloin hienosti viides.

Suomen naisten perhokalastusmaajoukkueeseen kuuluvat Kanerva Kilpelä Lohjalta, Maria Tuominen Turusta, Aino Hynnä Helsingistä, Maija Koistinen Jyväskylästä ja Päivi Kultanen-Mäkinen Jyväskylästä.

Kolminkertainen naisten Suomen mestari Maria Tuominen odottaa innolla EM-kilpailua. ”Menemme syksyllä etukäteen tutustumaan Puolan kisavesiin ja opettelemaan paikallisille harjuksille sopivat perhokalastustekniikat. Täytyy löytää jo etukäteen sellaiset perhot, joihin kalat siellä parhaiten nappaavat. Tavoitteista tärkein on olla Euroopan paras naisjoukkue.”

Kalastusta harrastaa maassamme yli 500 000 naista. Heistä pieni osa taitaa perhokalastuksen salat, mutta sen suosio naisten harrastuksena on ollut nousussa viime vuosina. Monet nuoret naiset pitävät nykyisin sosiaalisessa mediassa perhokalastusaiheisia blogeja ja naisille räätälöityjen perhotapahtumien määrä on kasvanut. Naisten Suomen mestaruudesta kilpaillaan tänä vuonna viidennen kerran heinäkuussa Läsäkoskella.

Maajoukkueen kapteeni Maria Tuominen, puh. 050 598 4878 maria.e.tuominen@gmail.com
Kalatalouskonsulentti Petter Nissén, puh. 0500 440 923 petter.nissen@vapaa-ajankalastaja.fi
Katri
Helenaa koskevat lisätiedot: Tommi Liimatainen tommi@hypeproductions.fi

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö (SVK) on maamme suurin vapaa-ajankalastajien järjestö, joka edistää vapaa-ajankalastajien kalastusmahdollisuuksia sekä neuvoo järjestäytyneitä ja järjestäytymättömiä vapaa-ajankalastajia kestävän käytön mukaisessa kalastuksessa. Järjestön 13 vapaa-ajankalastajapiirin 520 seurassa toimii yhteensä noin 42 000 kalastuksen harrastajaa.
www.vapaa-ajankalastaja.fi, www.ottiopas.fi, www.vapaa-ajankalastaja.fi/vastuullinen  www.facebook.com/vapaa.ajankalastajat