Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Johannes Gustavsson jatkokaudelle Oulu Sinfonian ylikapellimestarina

Oulu Sinfonia

Johannes Gustavsson jatkokaudelle Oulu Sinfonian ylikapellimestarina

Julkaistu: 11.02.2015 klo 10:09
Julkaisija: Oulu Sinfonia

Toista soitantokauttaan Oulu Sinfoniaa luotsaavan ylikapellimestari Johannes Gustavssonin kanssa on sovittu jatkokaudesta. Nykyinen sopimus päättyy kesällä 2016. Sopimuksen optiona olevat kaksi lisävuotta on päätetty ottaa käyttöön, joten Gustavssonin kausi Oulussa jatkuu kesään 2018 saakka. Hän johtaa kunkin soitantovuoden aikana noin kymmenen konserttia ja on päävastuullinen ohjelmistosuunnittelusta ja vierailevien taiteilijoiden valinnasta.

Gustavsson kertoo olevansa tyytyväinen orkesterin työskentelyyn ja kehitykseen kuluneiden lähes kolmen vuoden aikana, jotka hän on ollut ensin orkesterin taiteellisena partnerina ja sitten ylikapellimestarina. Hän viihtyy Oulussa ja haluaa jatkaa työtä orkesterin kehittämiseksi. Oulu Sinfonian muusikot ovat oppineet Gustavssonin työskentelytavat ja haluavat myös jatkaa tiivistä yhteistyötä. Konserttien soivan lopputuloksen positiivisen kehittymisen ovat myös kuulijat ja kriitikot huomanneet.

Leena Pälli

leena.palli@ouka.fi