Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Jazzpuisto levittäytyy Rauhalan edustalle Elojazzin yhteydessä

Elojazz

Jazzpuisto levittäytyy Rauhalan edustalle Elojazzin yhteydessä

Julkaistu: 04.06.2014 klo 13:49
Julkaisija: Elojazz

Uusi Jazzpuisto-tapahtuma tarjoaa näyteikkunan oululaisille nuorille bändeille Rauhalan edustalla, Åströminpuistossa, 1.-2. elokuuta.  Leppoisa, pääsymaksuton puisto-olohuone kutsuu paikalle kaikenikäisiä oululaisia ja tarjoaa musiikkia jazzista hiphopiin.

Perjantaina pääesiintyjänä on rap-duo Stepa & Are ja lauantaina Funksons. Stepa & Are on tullut tunnetuksi humoristisen letkeistä riimeistä. Oululaisen Funksons-superkokoonpanon musiikki liikkuu soulin, funkin ja reggaen rajapinnoilla. Piano-rumpu-duo Groovesisters esittää mm. kappaleita Jamie Cullumin Twentysomething-albumilta. Lisäksi lavalle nousee yhtyeitä Oulun konservatoriolta ja Madetojan musiikkilukiosta. Oululainen 23-vuotias DJ/tuottaja Somepoe, joka valmistui viime kesänä Red Bull Music Academy New Yorkista, on mukana Jazzpuiston meiningeissä molempina päivinä.

Jazzpuistossa paikalliset ravintolat tarjoavat evästä kaikenlaiseen makuun, tai piknikille voi saapua myös oman eväskorin kanssa. Puisto tarjoaa molempina päivinä mukavaa touhuttavaa musakirppiksestä pihapeleihin ja työpajoihin klo 12-17.

Jazzpuiston tuottavat yhteistyössä Jazz 20 ry, ravintola Rauhala sekä Tuba. Kolme Oulun ammattikorkeakoulun mediatuottajaopiskelijaa toteuttavat tapahtuman järjestelyt osana opintojaan. Jazzpuistoa tukevat Suomen Kulttuurirahaston Pohjois-Pohjanmaan rahasto ja Oamkin Culma-hanke. Elojazz ja Jazzpuisto ovat osa Oulun juhlaviikkoja.

Lastenjatsit jatkavat mukavaa menoa samalla areenalla vielä sunnuntaina 3. elokuuta. Kempeleläismuusikko Risto Järvenpää on tanssittanut pikku kansaa Elojazzien päätteeksi jo 25 vuoden ajan. Lastenjatseille liput myydään paikan päällä käteisellä.

Lisätiedot:

Jenny Kilponen / Elojazzin tuottaja