Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Irti verkosta - Kimmo Pohjosen konsertissa yhdistyvät taide ja teknologia

Motiva Oy

Irti verkosta - Kimmo Pohjosen konsertissa yhdistyvät taide ja teknologia

Kutsu.
Julkaistu: 20.03.2017 klo 14:57
Julkaisija: Motiva Oy

Energy Soundscapes -konsertin maailmanensi-ilta Teatterikorkeakoululla torstaina 30.3.2017 klo 19.30-21.

Muusikko-säveltäjä Kimmo Pohjonen, äänisuunnittelu Tuomas Norvio, energialaitteet Janne Käpylehto.

Tervetuloa konserttiin! Myös ennakkohaastattelut sovittavissa.

Energy Soundscapes on kokonaistaideteos, jossa muusikko-säveltäjä Kimmo Pohjonen ja äänisuunnittelija Tuomas Norvio sämpläävät kuntopyöristä, juoksumatosta ja polkuompelukoneesta tallennettua ääntä osaksi konserttia.

Kimmo Pohjonen: ”Musiikki, ääni, liike, tanssi ja energia ovat teoksen lähtökohtana. Energialaitteiden hyödyntäminen teoksen äänimaailmaan on uusi mielenkiintoinen kokeilu, jossa musiikki ja tanssin liike saa aivan uuden yhteyden. Tuomas Norvio luo laitteista myös uutta musiikkia teokseen.”

Ennen kokemattoman konsertin maailmanensi-ilta on Teatterikorkeakoulun Tori-tilassa torstaina 30.3.2017 klo 19:30. Tapahtuma on maksuton, mutta edellyttää ilmoittautumisen.

Janne Käpylehdon rakentamilla laitteilla myös tuotetaan esityksen ääni- ja valotekniikan tarvitsema sähkö. Lavalla Pohjosen kanssa on ”mummo ja ompelukone” sekä tanssijat Sari Palmgren, Satu Rekola ja Johanna Ikola tuottamassa sähköä kuntolaitteilla. Lisää tehoja lavalle saadaan noin kymmenestä kuntopyörästä, joita polkevat kovakuntoiset vapaaehtoiset Helsingin Polkupyöräilijöistä, Motivasta ja Taideyliopistosta.

Janne Käpylehto: ”Olen rakentanut monimuotoisia laitteita, jotka tuottavat esiintyjien liikkeestä sekä energiaa että äänimaailmaa. Perinteisten poljettavien, sähköä tuottavien kuntopyörien lisäksi mukana on oudompiakin härveleitä.”

Katseet hyvään energiaan

Energy Soundscapes -teoksen maailmanensi-ilta toteutetaan yhteistyössä Taideyliopiston Teatterikorkeakoulun, Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitran ja Sähköturvallisuuden edistämiskeskus STEK ry:n kanssa. Tapahtumaa koordinoi Motiva Oy.

Ainutlaatuisen elämyksen taustavoimat haluavat muistuttaa, että uusilla ideoilla ja kokeiluilla syntyy keskustelua ja tekoja paremman ilmaston puolesta. Teoksessa tiivistyy ajatus siitä, että energia on aina arjessa läsnä.

Liput: https://www.lyyti.in/EnergySoundscapesp

Konsertti Facebookissa: https://www.facebook.com/events/1854174444795997/

Lisätietoa Motivan verkkosivulla: http://bit.ly/energysound1

Yhteydet:

Janne Käpylehto, puh. 045 359 6945

Leila Timonen, Motiva Oy, puh. 040 5445 992 (leila.timonen@motiva.fi)

Motiva Oy on valtionyhtiö, joka toimii asiantuntijana energian ja materiaalien tehokkaan käytön edistämiseksi. Motiva tuottaa luotettavaa tietoa ja vaikuttavia ratkaisuja kestäviin valintoihin ja toimiin. Haluamme rakentaa resurssitehokasta Suomea, joka on osaava, hyvinvoiva, kilpailukykyinen ja vastuullinen.