Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Into Helsingin Kirjamessuilla: Vallan linnake, KHL, Remu & Mozart ja paljon muuta

Into Kustannus

Julkaistu: 13.10.2014 klo 13:24
Julkaisija: Into Kustannus

Into Kustannuksen vieraana Helsingin kirjamessuilla 2014 esiintyy tanskalainen Vallan linnake -kirjoittaja Jesper Malmose ja yli 40 muuta kirjailijaa.

Huippusuosittuun Vallan linnake -sarjaan pohjautuva Jesper Malmosen romaani on koukuttava kuvaus politiikan kulisseista ja vallankäytön vaikutuksista ihmisiin. Vallan linnakkeen lisäksi Innon tuottamassa ohjelmassa puhutaan muun muassa urheilubisneksestä ja KHL:stä (mm. Pentti Sainio), eläinten oikeuksista (mm. Eveliina Lundqvist ja Antti Nylén), sukupuolesta ja seksuaalisuudesta (mm. Jani Toivola ja Johanna Korhonen), Hurriganesista itsensä Remu Aaltosen kanssa, Mozartista, kuolemasta (mm. Esko Seppänen ja Ilkka Taipale), Venäjästä (mm. Kalle Kniivilä) ja kapitalismista (mm. Juhana Vartiainen & Inari Juntumaa).

Lataa Innon koko ohjelma pdf-tiedostona: http://bit.ly/1D6BpMr

Into järjestää messuilla kaksi lehdistötilaisuutta. Torstaina 23.10. klo 10 aamupalatapaamisessa (sali 202, Messukeskuksen 2. krs.) julkaistaan kovassa nousussa olevan Maaria Päivisen uutuusromaani, jonka käännösoikeudet myytiin juuri päättyneillä Frankfurtin kirjamessuilla Saksaan ja Islantiin. Perjantaina 24.10. klo 14–15 lehdistö- ja bloggaritapaamisessa (sali 201, Messukeskuksen 2. krs.) julkaistaan Jesper Malmosen, Hippo Taatilan ja Mikko Majanderin kirjat. Tervetuloa!

Maaria Päivisen karmaisevan upeassa romaanissa On nälkä, on jano nainen orjuuttaa miehiä. Teos kujeilee todellisuudella ja osoittaa, kuinka ihminen voi olla kylmä ja samalla myös tunteita pullollaan.

Hippo Taatilan esikoisromaanissa Isipappablues kaksion kaapit täyttyvät harsovaipoista ja pehmoleluista. Teos kuvaa urbaanin Y-sukupolven vanhemmuuden kiirastulta ja heittää perinteiset sukupuoliroolit päälaelleen.

Mikko Majanderin Lukemisen hulluus tunnustaa avoimella sydämellä rakkautta taiteisiin elämisen rikkautena. Kollaasimaisten tarinoiden rekisteri venyy Shakespearesta Saarikoskeen, Capasta Guernicaan, Mannerheimista Obamaan, oopperasta jazziin ja punkista Bachiin.

Innon ja Rosebudin osastolavalla 6b99 haastattelussa useita Innon kirjailijoita, muun muassa Risto Pakarinen, Maarit Korhonen, Anna Kontula, Mikael Brunila & Kimmo Kallio, Juhani Ihanus, Elli Kytömäki, Janne Käpylehto, Saara Henriksson & Aino-Maija Leinonen ja Jussi Förbom. Katso koko ohjelma: http://bit.ly/1D6BpMr

Innon ohjelmapoiminnat messulavoilta.

To 23.10.
10–11 Aamupalatapaaminen Maaria Päivisen kanssa.
SALI 202

16–17 Miksi kuolema pelottaa? Paneelissa Sari Kivistö, Virpi Mäkinen, Esko Seppänen & Ilkka Taipale. Haastattelijana piispa Simo Peura.

Pe 24.10.
11–12 Kaikella rakkaudella – Sanoja seksuaalisuudesta ja sukupuolesta. Paneelissa Jani Toivola, Susanna Airola, Jeanette Östman & Johanna Korhonen.
AINO

12–13 Onko eläimilläkin oikeuksia? Paneelissa Antti Nylén, Eveliina Lundqvist & Salla Tuomivaara.
AINO

13–14 Antti Vihinen: Minä ja Mozart. Haastattelijana Kimmo Jylhämö.
BACKSTAGE

14–15 Innon pressi- ja bloggaritapaaminen. Jesper Malmose, Hippo Taatila & Mikko Majander.
AUDITORIO 201

15–15.30 Johannes Ojansuu: Katoavaisuuden aineisto. Haastattelijana Virpi Alanen.
WINE CORNER

16.30–17 Ryssland, Ukraina och Europas nya kalla krig. Paneelissa Kalle Kniivilä, Zinaida Lindén, Peter Lodenius & Anna Rotkirch.
EDITH SÖDERGRAN

18.30–19 Ord om sexualitet och kön, i Klartext. Jeanette Östman & Johanna Korhonen.
EDITH SÖDERGRAN

19–19.30 Kai Sadinmaa: 10 käskyä kirkolle. Haastattelussa mukana Teemu Laajasalo. Haastattelijana Anna Kontula.
MIKA WALTARI

La 25.10.
13.30–14 Kalle Kniivilä: Putinin väkeä. Haastattelijana Jyrki Saarikoski.
ALEKSIS KIVI

15.30–16 Jesper Malmose: Vallan linnake. Haastattelijana Iida Simes.
ALEKSIS KIVI

Su 26.10.
10.30–11 Pentti Sainio: Kummolan kääntöpiiri – Urheiluviihteen kulissien takaista peliä. Haastattelijana Ari Korvola.
MIKA WALTARI

11–12 Suuri kapitalismikeskustelu. Paneelissa Juhana Vartiainen, Susanna Koski, Matti Ylönen & Inari Juntumaa.
KULLERVO

12–13 Petri Laukka: Remu ja Hurriganes Kekkoslovakiassa. Haastattelussa mukana Remu Aaltonen. Haastattelijana Timo K. Forss.
BACKSTAGE

Muista myös Innon ja Rosebudin osastolava 6b99, jolla kutkuttavia keskusteluja joka päivä aamusta iltaan. Mukana useita Innon kirjailijoita.

Into-osastot messuilla:
Into & Rosebud 6b99
Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta 7g59

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillitöntä kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus