Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Idolit lauloivat kehitysmaiden hyväksi

Kirkon Ulkomaanapu

Idolit lauloivat kehitysmaiden hyväksi

Julkaistu: 26.04.2011 klo 15:09
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Pääsiäispäivänä nähtiin Suomen ensimmäinen Idols tekee hyvää –konsertti, joka esitettiin suorana MTV3-kanavalla. Konsertin avulla kerättiin varoja kaikkein köyhimpien ihmisten auttamiseksi kehitysmaissa yhteistyössä Kirkon Ulkomaanavun kanssa.

Konsertissa oli mukana upea esiintyjäkaarti ja sen aikana nähtiin koskettavia tarinoita kehitysmaista. Ulkomaanapu keräsi konsertin avulla kuukausilahjoittajia.

Vaikka pääsiäissunnuntain lämmin ja aurinkoinen sää verotti katsojien määrää huomattavasti, lahjoittajalupauksen antoi noin kolme tuhatta suomalaista, ja heidän avullaan köyhyyden vastainen työ hyppää ison harppauksen eteenpäin.

- Haluan kiittää kaikkia, jotka katsoivat  ohjelmaa ja haluavat tukea lahjoituksillaan tai muilla teoillaan työtä köyhyyden vähentämiseksi. Kehitysmaiden nuorten toiveet ovat hyvin samanlaisia kuin suomalaisillakin nuorilla. Niiden toteuttaminen vain on usein paljon vaikeampaa. Teidän avullanne toiveita toteutuu, Ulkomaanavun toiminnanjohtaja Pauliina Parhiala kiittää.

Konsertissa esiintyivät kaikki vuoden 2011 Idols-semifinalistit. Muita esiintyjiä olivat muun muassa Amorphis, Maija Vilkkumaa, Jarkko Martikainen, Mariko, Reckless Love, Tarja Turunen ja Jyrki 69.

Ritka Heino, varainhankinnan johtaja, Kirkon Ulkomaanapu, puh. 0400 103 284

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. www.kirkonulkomaanapu.fi