Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Hyväntekeväisyys-Diilin voittaja Maria Drockila lanseeraa Supersiskot -hyväntekeväisyyshankkeen nuorten tyttöjen syrjäytymisen ennaltaehkäisemiseksi.

Supersiskot

Julkaistu: 29.04.2013 klo 21:15
Julkaisija: Supersiskot

Hanke tunnettiin Hyväntekeväisyys-Diilin ajan työnimellä ”Tyttö numero 2013” ja nyt lanseerauksesta eteenpäin se kantaa nimeä Supersiskot. Hankkeen tarkoituksena on kerätä varoja nuorten tyttöjen syrjäytymisen ennaltaehkäisyyn. Keskeisenä tavoitteena on madaltaa nuorten tyttöjen kynnystä avun pyytämiseen ja mahdollistaa lisää resursseja auttaville tahoille.

Drockila sijoitti kokonaisuudessaan Hyväntekeväisyys-Diilin aikana keräämänsä sekä lopulta ohjelmasta voittamansa huikean yli 50 000 € summan Supersiskot-hankkeeseen, jonka vastuullisena toteuttajana toimii Suomen kattava palvelujärjestö Zonta International Piiri 20. Ensimmäisenä tehtävänä on ollut Supersiskot-nettitukipalvelun avaaminen ja kuluvana vuonna Supersiskot keskittyvät ylläpitämään sekä laajentamaan tukipalvelun toimintaa. YK:n kansainvälisenä tyttöjenpäivänä 11.10.2013 tullaan järjestämään 50 paikallista tapahtumaa ympäri Suomea ja päätapahtuma järjestetään Helsingin Musiikkitalolla. Vuonna 2014 tullaan toteuttamaan 50 koulun kattava valistus- ja tukikiertue.

”Nuorten tyttöjen syrjäytymisen uhka ja nykyaikana vallitseva varsinkin nuoriin tyttöihin kohdistuva vääristynyt ihanne ovat asioita, jotka saivat minut jo useita vuosia sitten heräämään tällaisen toiminnan tarpeeseen”, kertoo Maria Drockila. ”Uskon, että minulla on paljon annettavaa 15 vuoden yrittäjäkokemuksen kautta ja etenkin kannustaa sekä rohkaista nuoria naisia voittamaan vaikeudet ja menemään elämässä eteenpäin. Mielestäni nuorten tyttöjen syrjäytymisen ennaltaehkäisy on meidän kaikkien yhteinen asia ja kutsunkin niin yksityiset henkilöt kuin yrityksetkin osallistumaan hankkeeseen parhaaksi katsomallaan tavalla Supersiskot.fi -sivuston kautta”, lisää Drockila.

Supersiskot.fi on nettitukisivusto, jonka kautta avun tarpeessa oleva nuori voi helposti ottaa ensiaskeleen saadakseen apua ja luotettavaa tukea. Sivustolla toimii myös nettikauppa, jonka kautta yksityishenkilöt ja yritykset voivat lahjoittaa varoja, ryhtyä vapaaehtoiseksi, liittyä Supersiskot-tukiverkostoon ja ostaa erilaisia Supersiskot-tuotteita. Kaikki kerätyt varat käytetään lyhentämättömänä nuorten tyttöjen syrjäytymisen ennaltaehkäisyyn, kuten nettituen ylläpitoon.

Supersiskot-hanke on ainutlaatuinen, koska se on täysin vapaaehtoistyöhön perustuva ja hallintokuluja ei ole lainkaan. Hankkeen taustalla työskentelee hyväntekeväisyyden nimissä suuri joukko eri alojen ammattilaisia, jotka haluavat lahjoittaa osaamista ja aikaansa hankkeen hyväksi. Lisäksi useat yritykset ovat jo nyt lähteneet mukaan esim. tuotelahjoituksin.

Hankkeen yhteydessä nuorten tyttöjen lohduttomien tarinoiden ääneksi ja keulakuviksi ovat lähteneet mukaan Drockilan lisäksi tunnettuja suomalaisia naisia, kuten Kata Souri ja Anne Kukkohovi.

Hankkeen suojelijana toimii Ihminen tavattavissa ohjelman johtaja Tommy Hellsten(TM).

Hyväntekeväisyys-Diili –voiton ja hankkeen käynnistymisen kunniaksi Maria Drockila järjestää kaikille avoimen hyväntekeväisyystapahtuman Orimattilan Kehräämöllä sunnuntaina 5.5.2013 klo 12-15. Tapahtumassa on ohjelmaa koko perheelle ja mukana on mm. Susanna Laine, Hanna Partanen, Juhana Helmenkalastaja sekä Antti Matikainen. Tapahtumassa kakkukahvitarjoilu ja myynnissä myös Supersiskot-hanketta tukevia tuotteita.

”Jotta yksikään tyttö ei jäisi yksin”

Tekstaa SUPERSISKOT numeroon 16499. Viestin hinta 10 eur.

Soita numeroon 0600 03210. Puhelun hinta 10 eur.

Lisätiedot:

www.supersiskot.fi

www.zonta.fi

Yhteystiedot ja haastattelupyynnöt:

Maria Drockila

Supersiskot-hankkeen perustaja

040 500 5323'

maria.drockila@supersiskot.fi

Zonta International Piiri 20

Marja Koivula

Governor

040 578 1972

governor@zonta20.org

Zonta International Piiri 20

Erja Lindholm

PR- ja viestintätoimikunnan pj.

prpiiri20@zonta20.org

Annika Grandell

Supersiskot-hankkeen tiedottaja

annika.grandell@supersiskot.fi

Zonta International on vuonna 1919 perustettu maailmanlaajuinen poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton naisten palvelujärjestö. Suomessa jäseniä on noin 1700. Järjestön tavoitteena on edistää naisten ihmisoikeuksien toteutumista kaikkialla maailmassa, parantaa naisten ja tyttöjen koulutusta, terveydenhuoltoa ja taloudellista asemaa sekä vaikuttaa asenteisiin ja lainsäädäntöön. Y-tunnus 2018616-4. Zonta International Piiri 20 toimii Supersiskot–hankkeen vastuullisena toteuttajana.

Supersiskot  on hyväntekeväisyyshanke, jonka tavoitteena on ennaltaehkäistä suomalaisten nuorten tyttöjen syrjäytymistä ja seksuaalista hyväksikäyttöä. Hankkeen tuottamin varoin on tarkoitus parantaa seksuaalisen hyväksikäytön uhrien mahdollisuuksia pitkään ja kattavaan terapiaan sekä eri menetelmin kasvattaa nuorten tyttöjen uskoa itseensä. Tarkoituksena on madaltaa kynnystä ja rohkaista nuoria tyttöjä hakemaan apua, järjestämällä lisäresursseja ja rahoitusta tukitoimintaan. Antamansa Hyväntekeväisyys-Diili –panoksen lisäksi Maria Drockila osallistuu hankkeen suunnitteluun ja toteutukseen.