Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Haloo Helsinki! -yhtyeen Elli Haloo Vuoden korunkantaja, Lauri Tähkä Vuoden kellonkantaja

Kello- ja jalometallitukkukauppiaat ry

Julkaistu: 16.10.2015 klo 09:55
Julkaisija: Kello- ja jalometallitukkukauppiaat ry

Kello- ja Jalometallitukkukauppiaat ry myöntää Vuoden korunkantaja -palkinnon Haloo Helsinki! –yhtyeen valovoimaiselle keulahahmolle, laulaja-lauluntekijä Elli Haloolle. Vuoden kellonkantaja -palkinto luovutetaan pitkän linjan laulaja-lauluntekijä Lauri Tähkälle. Palkinnot luovutetaan jo viidettä kertaa ja luovutustilaisuus järjestetään I love me -messuilla lauantaina 17.10 kello 13, I love me -loungessa Messukeskuksessa.

– Haluamme innostaa suomalaisia kantamaan rohkeammin koruja ja kelloja. Persoonallinen tyyli ja kokeilunhalu olivat valinnan kriteereinä tämän vuoden kello- ja korunkantajapalkintojen jaossa, sanoo Kello- ja Jalometallitukkukauppiaat ry:n toimitusjohtaja Hanna Heikkilä.

Elli Haloon tyyliin kuuluu välitön ja seesteinen korujen käyttö. Nuoren naisen valinnat esiintymislavoilla ja julkisuudessa innostavat nuoria etsimään omaa tyyliään. Elli palkitaan Mari Saaren suunnittelemalla Pore-kaulariipuksella ja –korvakoruilla. Korut lahjoittaa Kalevala Koru.

Lauri Tähkän valinta kellonkantajaksi ei selityksiä kaipaa, sillä kiireisen artistin päivät ovat tarkkaan aikataulutetut. Kello kuuluu luontevana osana hänen pukeutumiseensa. Lauri Tähkä saa palkinnoksi Dieselin maskuliinisen Overflow DZ4341 -kellon. Kellon lahjoittaa Oy Perkko Ab.

Ensimmäistä kertaa Kello- ja Jalometallitukkukauppiaat ry palkitsee myös yksityishenkilöitä sosiaalisessa mediassa jaettujen koru- ja kellokuvien ja niihin liittyvien tarinoiden perusteella. #minävuodenkorunkantaja -palkinnon saa Sarianna Nurminen ja #minävuodenkellonkantajaksi nimitetään tuore isä Antti Voutilainen.

- Parasta, mitä isä voi lapselleen antaa, on aika. Siihen tiivistyy koko isyyden mukanaan tuoma vastuu ja merkitys: minä haluan olla läsnä, tukena ja turvana, kantaa häntä rakkaudella kohti elämän haasteita, perusteli omaa ehdokkuuttaan Antti Voutilainen.

Aiemmin kellonkantaja-palkinnon ovat saaneet Jukka Jalonen (2011), Alexander Stubb (2012), Elastinen (2013) ja Sami Hyypiä (2014). Korunkantaja-palkinnon ovat puolestaan saaneet Henna Virkkunen (2011), Michael Monroe (2012), Anne Berner (2013) ja Jenni Vartiainen (2014).

Lisätietoja kellon- ja korunkantaja -palkinnoista:

Toimitusjohtaja Hanna Heikkilä
Kello- ja Jalometallitukkukauppiaat ry
Sähköposti: hanna.heikkila@stl.fi

Kello- ja Jalometallitukkukauppiaiden yhdistys edustaa Suomessa kello-, koru- ja jalometallialan tukkukauppiaita, jotka  palvelevat alan satoja vähittäiskauppiaita. Yhdistyksen jäseniin kuuluu niin alan merkittäviä suomalaisia valmistajia kuin maahantuojiakin. Yhdistyksen jäsenyritykset edustavat noin 100 alan tavaramerkkiä Suomessa. Kello- ja Jalometallitukkukauppiaat ry on yksi Suomen Tukkukauppiaiden Liiton 13 jäsenjärjestöstä.

Koru & kello -messut on osa I love me -tapahtumakokonaisuutta, johon kuuluvat myös Muotimessut, Kauneusmessut, Terveysmessut ja Luonnollisesti-tapahtuma. I love me 16.–18.10. Messukeskuksessa. www.iloveme.fi.