Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Finnish Baroque Orchestra ja Oulu Sinfonia mukana Oulun seudun vanhan musiikin festivaalilla

Oulu Sinfonia

Julkaistu: 01.02.2016 klo 08:07
Julkaisija: Oulu Sinfonia

Oulu Sinfonia osallistuu 31.1.-7.2.2016 järjestettäville vanhan musiikin festivaalille yhteiskonsertilla Finnish Baroque Orchestran muusikoiden kanssa. Torstaina 4.2. klo 19 Madetojan salissa soitetaan Barokin parhaat –konsertti, jonka ohjelmisto koostuu mm. Händelin Ilotulitusmusiikista ja Bachin Brandenburgilaisten konsertoiden valituista paloista.

Finnish Baroque Orchestra tunnetaan  elävästä ja ennakkoluulottomasta tavastaan esittää mitä tahansa periodisoittimille kirjoitettua musiikkia ja orkesteri edustaakin lajinsa terävintä kärkeä. Barokin parhaat -konserttiin FiBO:lta saapuvat orkesterin taiteellisena johtajana toimiva viulisti Antti Tikkanen, sellisti Jussi Seppänen, huilisti Pauliina Fred ja cembalisti Petteri Pitko, jotka myös juontavat ja liidaavat ilman kapellimestaria soitettavan konsertin. Oulu Sinfoniasta mukana on noin 40 muusikkoa jousisoittajista, puhaltajiin ja lyömäsoitinten soittajiin.

Oulun seudun vanhan musiikin yhdistys järjestää ennen konserttia barokkietkot ravintola Preludissa klo 18.15 alkaen.

Konsertin jälkeen FiBOn muusikot ovat Kimmo Pihlajamaan haastattelussa orkesterin Jälkikaiussa.

Lisätietoja:http://www.oulusinfonia.fi/konsertit-2/barokin-parhaat.html

Leena Pälli, intendetti