Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Espoon seurakunnilta 70 000 euroa kirkkomusiikkiin

Espoon seurakunnat

Espoon seurakunnilta 70 000 euroa kirkkomusiikkiin

Julkaistu: 19.01.2015 klo 14:45
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Espoon seurakuntien vuoden 2015 talousarviossa on varattu 70 000 euroa hengellisen musiikkityön avustuksiin. Yhteinen kirkkoneuvosto päätti niiden jakamisesta 12.1. seuraavasti:

• Espoon nuorisokuoro Candomino ry 24 000 €
  • Urkuyö ja Aaria ry 24 000 €
  • Cantores Minores -kannatusyhdistys ry 3 000 €
  • Kirkkokuoro EsVoces 3 000 €
  • Kamarikuoro Gloria 2 500 €
  • Lauluyhtye Kuiske 1 500 €
  • Linjama, Jyrki 1 000 €
  • Navichorus 5 000 €
  • "Salaisuuksien Arkki" -työryhmä 1 500 €
  • Tapiolan seurakunnan musiikkityö 2 000 €
  • Kamarikuoro Wähäpaimen 2 500 €

Yleisradion vuoden nuorisokuoroksi valittu Candomino sai avustusta perustoimintaansa. Sen rinnalle on perustettu lapsikuoro CandoMini. Kuorot toimivat itsenäisinä, mutta niillä on myös yhteisesiintymisiä. Urkuyö ja aaria -festivaalia kuullaan 4.6.–27.8. Espoon tuomiokirkossa. Taiteellisena johtajana on Hannu Norjanen. Vuorossa on jo 30. festivaalivuosi. Espoon seurakuntayhtymällä on yhteistyösopimus sekä Candominon että Urkuyö ja Aaria ry:n kanssa.

Cantores Minoreksella on Espoossa sekä musiikkileikkikouluryhmiä että kuorotoimintaa. Salaisuuksien arkki -konsertti on myös suunnattu lapsiperheille. EsVoces sai avustusta marraskuista 20-vuotisjuhlakonserttiaan varten ja Kamarikuoro Gloria sekä jumalanpalvelusmusiikin että konsertin toteuttamista varten.

Avustusta saivat myös Lauluyhtye Kuiske musiikin sovittamispalkkioihin sekä Jyrki Linjama sävellystyöhön. Espoonlahden seurakunnan kamarikuoro Navichorus toteuttaa Brahmsin Saksalaisen Requiemin yhdessä Kirkkonummen kamariorkesterin kanssa.

Tapiolan kirkossa kuullaan pitkäperjantaina Georg Phillip Telemannin Matteus-passio uuden kuoron ja Lohjan kaupunginorkesterin sekä solistien esittämänä. Olarin seurakunnan Wähäpaimen kamarikuoron suunnitelmissa on esittää G. F. Händelin Messias-oratorio barokkiorkesteri Storian kanssa.

Lisätietoja: Jukka Huttunen, yhteisen seurakuntatyön päällikkö, 09 8050 2330, jukka.huttunen@evl.fi

Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Espoonlahden seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta, Tapiolan seurakunta ja Esbo svenska församling muodostavat yhdessä Espoon seurakuntayhtymän. Seurakunnissa on yhteensä 170 300 jäsentä. Työntekijöitä on noin 600.

Espoon seurakuntien toiminta-ajatuksena on tukea elämää ja luoda mahdollisuuksia kristillisen uskon ja rakkauden toteutumiselle.

www.espoonseurakunnat.fi