Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Elämän Kevät -hyväntekeväisyyspäivä 23. toukokuuta Helsingissä

Lastenklinikoiden Kummit ry

Elämän Kevät -hyväntekeväisyyspäivä 23. toukokuuta Helsingissä

Julkaistu: 27.03.2013 klo 12:30
Julkaisija: Lastenklinikoiden Kummit ry

Lastenklinikoiden Kummit ry järjestää vuoden suurimman hyväntekeväisyyspäivän torstaina 23.5.2013 Helsingissä. Tapahtumapäivän tuotto kanavoidaan Lastenklinikoiden Kummien kautta Helsingin Lastenklinikan olosuhteiden parantamiseen sekä pesämunaksi uudelle lastensairaalalle, jonka olisi tarkoitus valmistua vuonna 2017.

Taiteilija Vesa-Matti Loirin suojelema tapahtumapäivä koostuu kolmesta eri osasta:

HyväntekeväisyysGolf Talissa klo 08.00-15.00

Huippuhauskassa hyväntekeväisyyskisassa yritysjoukkueita tähdittävät mm. presidentti Martti Ahtisaari, Leijona-GM Jari Kurri sekä monia muita huippu-urheilijoita ja julkisuudesta tunnettuja henkilöitä.

Seminaari & Gaalaillallinen Finlandia-talossa klo 15.00–18.30

Seminaarissa on 8 puhujaa, jotka kertovat 'oman elämänsä keväästä' eli siitä tapahtumasta/kokemuksesta, joka on eniten muuttanut heidän elämäänsä. Puhujina mm. Juhani Tamminen, Anne Berner, Timo Soini, Mato Valtonen, Antti Jokinen, Vesa-Matti Loiri, Sedu Koskinen sekä muutama yllätysnimi.

Sirkus-musikaali-konsertti Hartwall-areenalla klo 19.30–21.00

Lapsiperheille suunnatussa tapahtumapäivän huipentumassa yhdistellään iloisia elementtejä konsertista, sirkuksesta ja musikaalista – tulossa on monia ennennäkemättömiä numeroita! Riku Niemisen ohjaaman spektaakkelin juontajina ovat Axl Smith, Robin ja Mikko Leppilampi. Esiintyjinä nähdään monia eturivin tähtiartisteja mm. Isac Elliot, Ipanapa, Hevisaurus, Uniikki ja Elastinen. Elämän Kevät televisioidaan Nelosella 29. toukokuuta.

Helsingissä 23.5.2013 järjestettävän Elämän Kevät -hyväntekeväisyyspäivän avulla parannetaan lapsipotilaiden hoito-olosuhteita. Tällä hetkellä puitteet lähes 70 vuotta vanhalla Helsingin lastenklinikalla eivät vastaa nykyajan tarpeita, ja osastojen ikääntyminen vaikeuttaa tehokkaimman mahdollisen hoidon tuottamista. Pienet potilaat, vanhemmat ja henkilökunta joutuvat taistelemaan ahtaaksi käyneissä, huonokuntoisissa ja epäkäytännöllisissä tiloissa. Elämän Kevät on yhteistalkoot, joihin osallistumalla autetaan esimerkiksi osasto 10:n pieniä syöpäpotilaita. Tapahtumalla kerätään varoja Helsingin Lastenklinikan olosuhteiden parantamiseen sekä pesämunaksi uudelle lastensairaalalle, jonka olisi tarkoitus valmistua vuonna 2017. Pikkupotilaat tänään ja tulevaisuudessa tarvitsevat nyt yhteistä apuamme.

Osallistumismahdollisuudet

Osallistuminen tapahtumapäivään, tuoreimmat tapahtumauutiset ja lahjoitukset: www.elamankevat.com

Lipunmyynti tapahtumaosioihin Lippupisteen toimipaikoissa sekä verkossa: www.lippu.fi

Lastenklinikoiden Kummit ry: www.kummit.fi

Elämän Keväässä monet kilpailevat yritykset lähtevät tukemaan yhteistä asiaa: mukana ovat mm. Kesko, SOK, Sinebrychoff ja Hartwall.

Lisätietoja: Sedu Koskinen (Elämän Kevät), sedu.koskinen@domushouse.fi, p. 0400 527 287 / Nina Korelin (Elämän Kevät), nina@elamankevat.com, p. 040 140 3392 / Anne Knaster (Kummit ry), anne.knaster@kummit.fi, p. 040 418 6547 / Matti Valli (Kummit ry), matti.valli@kummit.fi, p. 09 682 45214

Lastenklinikoiden Kummit ry tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Varoja kerätään erilaisin tavoin ympäri vuoden. Koko toimiaikanaan Kummit ry on tehnyt lahjoituksia yli 27 miljoonan euron edestä.