Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » Eero Koivistoisen yhtyeen levynjulkaisukonsertti TTT-Klubilla lauantaina 28.3.

Tampereen Työväen Teatteri

Eero Koivistoisen yhtyeen levynjulkaisukonsertti TTT-Klubilla lauantaina 28.3.

Julkaistu: 18.03.2015 klo 09:15
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

Suomalaisen jazzin pioneeri Eero Koivistoinen esiintyy TTT-Klubilla lauantaina 28.3. klo 22 yhdessä kvartettinsa sekä erikoisvieraaksi kutsutun tumpetisti Jukka Eskolan kanssa. Konsertilla juhlistetaan Koivistoisen pitkään odotettua uutta levyä Hati Hati, joka on ehtinyt jo saada erinomaiset arviot mm. Helsingin Sanomissa, Keskisuomalaisessa ja Riffi-lehdessä. Illan aikana on siis luvassa tuoretta materiaalia Suomi-jazzin legendalta sekä seuraavan sukupolven kärkimuusikoilta.

Eero Koivistoinen sai Suomen Jazzliiton myöntämän Yrjö-palkinnon kaikkien aikojen ensimmäisenä muusikkona (1967). Amerikkalaisen jazzin uudet virtaukset saapuivat jaettavaksi Suomeen, kun Koivistoinen opiskeli Berkleen School of Musicissa ja työskenteli Dizzy Gillespien, Gil Evansin, Jack DeJohnetten, Randy Breckerin ja John Scofieldin kaltaisten soittajien kanssa. Uuden Hati Hati -levyn materiaalia on kuvailtu Koivistoisen paluuksi bop-pohjaisille juurilleen.

Koivistoisen kvartetissa soittavat vakituisesti Alexi Tuomarila, piano, Jori Huhtala, basso, sekä Jussi Lehtonen, rummut. Kiinnostavana lisävahvistuksena TTT-Klubilla nähdään Helsingin urbaanin jazz-skenen ässä, trumpetisti Jukka Eskola, joka on saavuttanut omassa sukupolvessaan samankaltaisen aseman kuin Koivistoinen aikoinaan, tunnustuksina mm. Sony Jazzpalkinto ja Pori Jazzin vuoden nuori taiteilija. Helsingin urbaanin jazz-skenen ässä on puhaltanut mm. yhtyeissä NuSpirit Helsinki, The Five Corners Quintet, Teddy Rok Seven, Jo Stance ja Ricky-Tick Big Band.

Tapahtuma TTT-Klubin verkkosivuilla

Pressikuvat

Pressiliput, lisätiedot ja haastattelupyynnöt
tiedottaja, ohjelmatuottaja Mika Kauhanen, puh. 050 401 8252, mika.kauhanen@ttt-teatteri.fi