Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » CMX yksinoikeudella Tikkurila Festivaaleille

Tikkurila Festivaali

CMX yksinoikeudella Tikkurila Festivaaleille

Julkaistu: 27.04.2016 klo 09:54
Julkaisija: Tikkurila Festivaali

-CMX nähdään kesän ainoalla keikalla lauantaina 23.7.2016 Tikkurila Festivaaleilla

Suomen suosituimpiin rock yhtyeisiin kuuluva CMX esiintyy tänä kesänä yksinoikeudella Tikkurila Festivaaleilla. Viime vuonna ennätyksellisen lähes 20 000 kävijän yleisön kerännyt festivaali tiedottaa rock-yhtye CMX:n saapuvan keikkatauoltaan esiintymään Vantaan Hiekkaharjuun.

”Saavumme Tikkurila Festivaaleille hyvällä fiiliksellä. Tiedossa oleva festivaalikeikka aktivoi koko yhtyettä harjoittelemaan yhdessä ja luomaan uutta”, iloitsee kitaristi Janne Halmkrona. Yhtyeen tavoitteena on keskittyä tänä vuonna säveltämään musiikkia tulevalle albumille, jonka tarkka julkaisuajankohta on tarkentuu myöhemmin.

Viime vuoden minikiertueestaan inspiroituneena yhtye lupaa tuoda mukanaan Tikkurila Festivaaleille harvinaisempia kappaleitaan. ”Vaikka festivaalikeikoilla täytyy olla myös suurelle yleisölle tuttua materiaalia, on mukavaa päästä soittamaan myös omien mieltymysten mukaan”, Halmkrona linjaa.

Vuodesta 2012 nykyisessä kokoonpanossaan soittaneeseen yhtyeeseen kuuluvat laulaja-basisti A.W. Yrjänä, kitaristit Janne Halmkrona ja Timo Rasio, sekä rumpali Olli-Matti Wahlström. CMX on valittu useita kertoja rocklehti Rumban äänestyksessä Suomen parhaimmaksi yhtyeeksi.

Tikkurila Festivaali on Suomen suurimpia kotimaisen musiikin festivaaleja. Kaksipäiväisellä festivaalilla nähdään kotimaisen musiikin timanttisimmat artistit sekä mielenkiintoisimmat nousevat tähdet. Tikkurila Festivaali oli viime vuonna Suomen ympäristöystävällisin kaupallinen festivaali hiilijalanjäljellä mitattuna. Tapahtuma toteutetaan 100% tuulivoimalla tuotetulla sähköllä. Cityfestivaaliin kuljetaan pääosin julkisilla liikennevälineillä, ja tapahtuma panostaa kestävään kehitykseen kaikissa festivaalituotannon osa-alueissa. Tapahtuma on palkittu Ekokompassi-sertifikaatilla.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki