Etusivu » Tiedotteet » Musiikki ja viihde » CASION UUDET HYBRIDIPIANOT

CASION UUDET HYBRIDIPIANOT

Julkaistu: 11.09.2015 klo 08:00
Julkaisija: F-Musiikki Oy

Casio on julkistanut kaksi uutta hybridipianoa, jotka on suunniteltu yhteistyössä legendaarisen flyygelinvalmistajan, C. Bechsteinin kanssa. Uuden CELVIANO Grand Hybrid –malliston soittimet GP-500BP ja GP-300 yhdistävät sekä digitaalisen että akustisen pianon parhaat puolet tarjoten flyygelin äänen, kosketuksen ja soittotuntuman.

Casio on kehittänyt uuden AiR* Grand –äänilähteen, joka toistaa flyygelin kauniin äänen ja kielten värähtelyt kuten akustisessa soittimessa. Soittimien koskettimisto on yli 160 vuotta toimineen pianovalmistajan C. Bechsteinin tekemä,  loistavasti viimeistelty itävaltalaisesta kuusesta valmistettu aito puukoskettimisto.

Äänimaailmaksi on valittu kolmen maailman arvostetuimman flyygelin sointi, jotka on nimetty esikuviensa valmistusmaan kaupunkien mukaan. Berlin Grand, Hamburg Grand ja Vienna Grand. Näistä ensimmäinen, Berlin Grand, on kehitetty suorassa yhteistyössä C. Bechsteinin kanssa. CELVIANO Grand Hybrid –sarjan soinnin luonnollisuus ja rikkaus ylittävät kirkkaasti  tavallisten digitaalipianojen äänimaailman.

GP-500BP and GP-300 –malleissa on Grand Acoustic System –äänentoistojärjestelmä, joka toistaa flyygelin äänen ylös- ja alaspäin kuten flyygelin äänipohja tuottaen aidon, kolmiulotteisen laajuuden ja syvyyden sointiin.

Soittotuntuman viimeistelee Natural Grand Hammer Action –koneisto, jonka mittasuhteiltaan oikeat aidot puukoskettimet on valmistettu C. Bechsteinin tapaan itävaltalaisesta kuusesta. Casio kehitti näitä malleja varten Hybrid Grand –koneiston, jossa vasarat vastaavat aidon flyygelin vasaroita ja soittotuntuma on vertaansa vailla.

Näiden kahden soittimen lisäksi mallistoon tulee myös edullinen Celviano AP-700, jossa on uusi AiR Grand -äänilähde, mutta koskettimisto on edellisistä malleista tuttu kolmen sensorin skaalattu vasarakoneisto.

Juha Tirkkonen

Tuotepäällikkö/F-Musiikki Oy

juha.tirkkonen@f-musiikki.fi

F-Musiikki on 117 vuotias Suomen suurin soittimien vähittäismyyjä ja maahantuoja. Yhtiöllä on jälleenmyyjäverkoston lisäksi oma myymäläketju ja verkkokauppa.

F-Musiikin maahantuomia merkkejä ovat mm. Yamaha, Casio, Beyerdynamic, Klotz, D’addario, Steinway & Sons, Seiko, sekä maailman johtavat nuottikustantamot.

Yhtiön pääkonttori, logistiikkakeskus, tukkumyynti, sekä huollot sijaitsevat Vantaalla Antaksentie 4:ssä Kiinteistössä on myös pohjoismaiden suurin soitinmyymälä esiintymis,- ja kokeilutiloineen.